Barn- och ungdomspsykiatrisk akutavdelning Kalmar

Kalmar

Vi tar emot barn och ungdomar mellan 0 och 17 år som mår dåligt psykiskt och behöver akut psykiatrisk vård. Att må psykiskt dåligt är något som de flesta upplever någon gång under livet, och det kan vara mer eller mindre allvarligt. De som behöver inneliggande vård kan ha djupa depressioner, svår ångest, svåra ätstörningar, psykossjukdom och/eller har gjort ett suicidförsök. På BUP:s heldygnsvård vårdas du som patient tillsammans med en förälder eller motsvarande. Våra vårdtider är oftast korta med dagliga bedömningar av läkare och stöd i vardagen av omvårdnadspersonal.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0480 - 812 94
Ståthållaregatan 46, Kalmar - visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Planerade besök

Familjebehandlingsverksamhet, Psykiatri, barn och ungdom, Psykiatriker, Psykisk hälsa