Grytnäs hälsocentral, Grytnäs

Kalix

Hos oss finner du en samlad kompetens av olika yrkeskategorier såsom specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor, mottagningssköterskor, astmasköterska, blodtryckssköterska, diabetessköterska, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, biomedicinsk analytiker, läkarsekreterare, undersköterskor, fotvårdsterapeut och psykolog. Grytnäs vårdcentral har även ljusbehandling för hudåkommor. Vi kan även erbjuda hjälp till dig som vill sluta röka. Vi samverkar på Familjens hus med Kalix kommun och Kalix vårdcentral när det gäller preventivmedelsmottagning, mödrahälsovård, barnhälsovård och smittspårning. Vi har även en gemensam ungdomsmottagning i Kalix.

Lista dig hos Grytnäs hälsocentral, Grytnäs

Telefon 0923 - 760 50 Växelnummer0923 - 760 00
Vårdvägen, 952 51 Kalix - visa på karta

Akutsjukvård, Akutverksamhet, primärvårdsjour, Allmänmedicin, Astma, stödverksamhet, Barnavårdscentral, Barnmorska, Diabetesvård, Distriktssköterskeverksamhet, Fysioterapeut, Husläkare / vårdcentral, Hypertoni, stödverksamhet, Hälso- och sjukvård i särskilt boende, Inkontinensvård, Mödravårdscentral, Psykoterapeut, Sjukgymnast, Specialistsjukvård, Ungdomsmottagning

Vägbeskrivning

Från Kalix Busstation linje 3 med lokaltrafiken. Med bil efter E4 från Luleå hållet sväng höger i rondellen innan bron mot Nyborg därefter andra avtagsvägen höger mot Pålänge, sedan första avtagsvägen vänster mot vårdcentralen. Med bil efter E4 från Haparanda hållet kör över Kalixbron sväng andra avfarten i rondellen mot Nyborg sedan andra avfarten höger mot Pålänge och första avfarten vänster mot hälsocentralen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Husläkare / vårdcentral Kalix

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola