Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Kalix sjukhus

Om Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Kalix sjukhus

Sommaren 2019 Vi har stängt 1 juli - 4 augusti. Under denna period hänvisas i första hand till 1177 vårdguiden. Vi öppnar igen måndagen den 5 augusti - välkommen åter! Vi svarar för specialistsjukvård i öppen vård för barn och ungdomar upp till 18 år inom Kalix sjukvårdsdistrikt. Om du behöver sluten medicinsk vård/utredning remitteras du vidare, i första hand till Barn- och ungdomskliniken, Sunderby sjukhus. Så här når du oss Till oss kommer du via remiss eller efter egen kontakt. Vi kan i begränsad omfattning även erbjuda akuta tider, framförallt till spädbarn. Barnsjuksköterska finns tillhands för telefonrådgivning/tidsbeställning. Vi använder oss av CallMe, vilket innebär att vi ringer upp dig!

0923 - 763 57 Växelnummer
Kalix sjukhus, 952 82 KALIX - visa på karta