Västmanlands sjukhus Köping

Om Västmanlands sjukhus Köping

Sjukhuset i Köping är i första hand till för invånarna i KAK-området (Köping-Arboga-Kungsör) samt Hallstahammar och norra länsdelen.

Tyngdpunkten ligger på akut internmedicin. Övriga specialiteter finns representerade på öppenvårdsmottagningar.

Sjukhuset har vårdplatser fördelade på fyra vårdavdelningar och här arbetar cirka 400 personer, som utgör verksamhetens viktigaste resurser.

0221 - 260 00 Växelnummer
Glasgatan 27, Köping - visa på karta
För besök vid någon av sjukhusets mottagningar krävs remiss. Remiss utfärdas av familjeläkare.
Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård, Arbetsterapeut, Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, Diabetesvård, Dialysverksamhet, Dietist, Endoskopiverksamhet, Internmedicin, Kuratorsverksamhet, Logoped, Sjukgymnast