Vårdcentralen Kävlinge

Vårdcentralen Kävlinge

, Kävlinge

Kvarngatan 21, Kävlinge, 24431 Kävlinge

Vaccination mot säsongsinfluensa för dig som är 65 år eller äldre, eller har ökad risk att bli allvarligt sjuk. Är du 65 år eller äldre: boka tid via e-tjänsterna eller telefon. Är du yngre än 65 år med ökad risk att bli allvarligt sjuk: boka tid genom att ringa.

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 08:21 - 8 mar, 2024

26 feb, 2024

Världens otrevligaste receptionist

15 jan, 2024

Impossible to get an appointment. They ask to call at 8 am in the morning to get an appointment, its very difficult since I have to drop my kids at school at this time. We live in 2024, at least automate this process.

30 nov, 2023

Alltid svårt att boka tid för initialt läkarbesök vilket är väldigt irriterande. Däremot inga problem att boka återbesök eftersom det görs av den behandlande läkaren. Den av vårdcentralens läkare som jag hittills varit hos har varit trevlig och förtroendeskapande. Men de stora svårigheterna att boka tid drar ner allmänintrycket. Man drar sig för att söka vård pga den omständliga och tidsödande process som tidsbokningen utgör.

30 sep, 2022

När man ringer om medicinsk rådgivning är de helt inkompetenta. Ringde först 1177 och de rekommenderade mig att kontakta kävlinge vårdcentral. Fick vänta i över en timme bara för att höra att de inte kan göra någonting åt det eftersom besväret hade "gått över" (även om jag sagt att jag upplevt det flera gånger) och att jag skulle boka tid nästa gång jag upplever det. Sedan låter alltid receptionisterna alltid så ointresserade, man känner sig aldrig välkommen.

28 jun, 2022

Då man kontaktar vårdcentralen där man är listad på exakt tid 08.00 då vårdcentralen öppnar, och blir uppringd 45 min senare och får beskedet (här har vi ingen tid du får ringa samma nummer du ringt men efter 17.00 då kopplas du till Lunds jourcentral, Då kan du få träffa en läkare som kan hjälpa dig. Snälla lägg ner denna vårdcentral, då spar ju Region Skåne en massa pengar men Vårdcentralens tel. nummer kan ju vara kvar där en telefonröst informerar dig om att tiden du ringer blir bäst efter 17.00.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Kävlinge har fått i Nationella Patientenkäten.

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Dietistverksamhet, Arbetsterapi, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Vårdcentral (BT), Hypertonimottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Vaccination mot covid-19, Primärvårdsrehabilitering, Verksamhet för unga vuxna med psykisk ohälsa