Närhälsan Hentorp barnavårdscentral, Skövde

Om Närhälsan Hentorp barnavårdscentral, Skövde

Välkomna till barnhälsovården i Hentorp!

Vi erbjuder regelbundna hälsokontroller, stöd och råd i allt som rör ditt barns hälsa. Det kan gälla amning,modersmjölkersättning, mat, AD-vitaminer, tandvård, rökning och alkohol. Du kan också rådfråga Bvc-sköterskan både om enkla och allvarligare problem kring ditt barn t.ex. syskonsvartsjuka, matvägran och sömnproblem.

Föräldraträffar erbjuds, där du har möjlighet att träffa andra föräldrar med barn i samma ålder och utbyta erfarenheter.

Bvc ger råd och upplysningar om var du kan vända dig om ditt barn blir sjukt eller skadar sig. Sjuka barn bör ej besöka Bvc.

Gröna vägen 40 A, 541 54, Skövde - visa på karta