Hörselenheten Köping

Hörselenheten Köping

, Köping

Västmanlands sjukhus Köping, Glasgatan 27, Köping, 73181

Vi arbetar med förebyggande hörselvård, hörseldiagnostik och hörselrehabilitering. Vi gör bland annat hörselmätningar på barn, balansprov (VNG) och provar ut hörapparater. Har din hörapparat gått sönder, är tyst, piper och tjuter, eller behöver du råd? Då är du välkommen till vår Servicemottagning: Drop in på torsdagar mellan klockan 13:00- 14:00 Ring och boka tid om du har tappat bort din hörapparat, eller om du vill justera ljudet. Om du vill använda Egen vårdbegäran-vänligen gå till 1177 Hörselenheten Västerås-Det här kan du få hjälp med-Egen vårdbegäran. Hörselenheten Västerås, Köping, Sala och Fagersta har för tillfället längre väntetider än den normala vårdgaranti som är på 90dagar. För att minska dessa långa väntetider har vi startat ett samarbete med en privat aktör i Västerås. Vi skickar remissen vidare till dem efter den ordningen du står på vår väntelista. Vid ev. Fel/Flyttning eller när behov av hjälpmedlet upphört kontakta oss på 021-173202 eller lämna in till oss under våra öppettider.

Informationen uppdaterades 13:28 - 26 feb, 2024

9 jun, 2021

Mycket svårtillgänglig enhet för äldre med hörselnedsättning. Försökte hjälpa min gamla pappa i kontakten med er men var tyvärr upptagen med annan vårdinstans när representant från er ringde. Synd att ni inte kan ringa upp igen eller har en mailadress för kommunikation.

18 aug, 2016

Lunch 12-12.30