Ögonmottagningen Länssjukhuset Ryhov

Ögonmottagningen Länssjukhuset Ryhov

, Jönköping

Sjukhusgatan, Jönköping, huvudbyggnaden., 55185

På ögonmottagningen erbjuder vi planerad och akut ögonsjukvård och behandling till personer med ögonproblem eller ögonsjukdom, samt till personer som är i behov av kvalificerad ögonsjukvård. Du kommer till oss via remiss från optiker, distriktsläkare eller annan läkare. Ögonmottagningen Vårdval och Kvalificerad ögonsjukvård finns inom samma enhet så behöver du mer avancerad undersökning eller behandling är den möjlig att få utan att du behöver vänta. Har du frågor om dina ögon så ringer du i första hand 1177, dygnet runt. Vi på ögonmottagningen har telefonrådgivning på vardagar. Du kan ringa dygnet runt och lämna ditt personnummer och telefonnummer. Du får en preliminär tid när vi ringer tillbaka. Du kan även lämna ett meddelande med ditt personnummer och telefonnummer. Vi ringer upp i tur och ordning.
Vi har ett länsövergripande jouransvar på kvällar och helgdagar för ögonsjukvården i Jönköpings län. Ring 1177 om ditt vårdbehov inte kan vänta. Ögonkliniken har en vårdplats för patienter med ögonsjukdom som behöver vård dygnet runt. Vårdplatsen finns på Kirurgisk vårdenhet B, målpunkt U, plan 6. Om du har en synskada – vänd dig till Syncentralen. Habiliteringscentrum, Länssjukhuset Ryhov.

Informationen uppdaterades 15:24 - 28 feb, 2024

Här kan du se omdömen som Ögonmottagningen Länssjukhuset Ryhov har fått i Nationella Patientenkäten.

Akutverksamhet vid sjukhus, ögonsjukvård, Ögonsjukvård