Akutmottagning Avesta

Akutmottagning Avesta

, Avesta

Avesta lasarett, Lindsnäsvägen 2, 77482

Akutmottagningen är öppen dygnet runt alla dagar i veckan. På akutmottagningen finns också en akutvårdsavdelning, AVA.
Vardagar 17:00-21:00 samt 09:00-17:00 på helger och röda dagar finns primärvårdens jourmottagning belägen på Avesta Akutmottagning.

Informationen uppdaterades 15:17 - 16 mar, 2023

3 jan, 2024

Synd jag var tvungen att besöka Akuten igen. Pga andningens besvär. Kommer dit på nyårsafton morgon. Får den bästa sjukvård man kan tänka sig. Träffar sjuksystrar och en trevlig AT läkare Ali. Han bestämde jag blev kvar. Han satt in bra medicin som jag svara bra på. Av hela mitt hjärta vill jag tacka alla duktiga läkare och sjuksköterskor (proffs). För deras lugn. Man är inte så kaxig när man inte får tillräckligt med luft. Sen vill jag tacka Överläkare Pantelis Clewemar. Son skrev ut mej med bra rekommendationer. Jag tackar er alla. ❤️

4 sep, 2023

Lång, onödigt lång väntan, personalbyte där "ny" personal inte verkar insatt. Akutmottagningen/vårdcentralens jour borde effektivisera sitt arbete. Vissa patienter kollade man med jämna mellanrum medans andra fick sitta i timmar utan någon information efter att de kommit in på rum. Det är inte OK! Rummet smutsigt, dålig luft och allmänt deprimerande.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Akutverksamhet vid sjukhus, allmän