Palliativt team Avesta Hedemora

Palliativt team Avesta Hedemora

, Avesta

Avesta lasarett, Lindsnäsvägen 2, 77482

Specialiserad Palliativ vård Avesta/Hedemora finns till för patienter med en långt framskriden sjukdom, oftast i livets slutskede, och deras anhöriga. De flesta av våra patienter har någon form av cancersjukdom men vi har också patienter med KOL (Kronisk Obstruktiv Lungsjukdom), hjärtsvikt och neurologiska sjukdomar m.m. Verksamheten bedrivs dygnet runt med sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut och sjukgymnast som finns i aktiv tjänst dagtid. Sjuksköterskor finns i tjänst dygnet runt. Det ger möjlighet till avancerade medicinska insatser dygnet runt. Vår strävan är att skapa trygghet så att de patienter som så önskar ska få vårdas i sin bostad så länge de själva önskar. Vården läggs upp utifrån patientens och de anhörigas behov. Vi samverkar med övriga delar av sjukvården och dessutom har vi ett nära samarbete med sjukhuskyrkan och kommunernas hemtjänst.

Informationen uppdaterades 13:20 - 9 feb, 2023

18 jan, 2022

Som anhörig till tidigare patient i Palliativa teamet Avesta så kan jag bara säga att de är fantastiska!! Lyhörda duktiga flexibla och otroligt engagerade! Att de var möjligt med kontakt dygnet runt från början till slut var väldigt tacksamt..Vad det än gällde så var de bara ett samtal bort👍🏻 Väldigt stöttande och hjälpande även för anhöriga. Ett tjog buketter med fina blommor 🌷 är vad de som minst borde ha.

Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, barn och ungdom, Avancerad hemsjukvårdsverksamhet