Arenavägen 27, Johanneshov

AudioNova Globen, Johanneshov

Välkommen till AudioNova Globen – Din Hörselspecialist!

AudioNova Globen är en hörselklinik som ligger på Arenavägen 27, precis vid Globen. Du tar dig enkelt hit med tunnelbana eller tvärbana till station Globen.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen vid Globen är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Globen kan hjälpa dig med

På AudioNova Globen hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Globen vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Globen!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering AudioNova Globen är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Globen!

Informationen uppdaterades 13:55 - 12 sep, 2023

28 dec, 2017

10 maj, 2017

Väldigt bra bemötande.

6 jul, 2014

Trevligt bemötande och mycket bra information, man kände sig väl omhändertagen. Rekommenderas varmt.

Fråga ställd 11:49 - 6 jun, 2019

Bor i Sörmland, Gnesta. Ok att boka tid hos er?

AudioNova Globen, Johanneshov svarar:

Hej! Du kan absolut boka tid hos oss. Fritt vårdval gäller. Om det blir på tal om hörapparater får du endast ta från Sörmlandsläns upphandlade hörapparats sortiment. Välkommen med en bokning Med vänlig hälsning Audionova Globen 0848001204

Fråga ställd 22:37 - 17 apr, 2019

Vad kostar en hörseltest

AudioNova Globen, Johanneshov svarar:

Hej Kristina! Ett hörseltest kostar 625:- om du inte är skriven i Stockholmsläns landsting eller ska ha ditt hörseltest för körkort eller intyg. Är du skriven i Stockholm och vill enbart kontrollera din hörsel pga att du misstänker en hörselnedsättning så kostar det inget. Välkommen per telefon med din bokning Med vänlig hälsning Audionova 08-48001204

Fråga ställd 14:52 - 17 feb, 2019

Hej! Jag har problem och höra bra,det är ett gammalt problem. Jag kan inte hör med den högre örat . Nu har jag väldigt problem och höra på jobbet,när flera prata samtidigt. Det är svårt och höra de. Jag undrar var kan jag får help ?

AudioNova Globen, Johanneshov svarar:

Hej! Om du kontaktar oss via telefon på 08-48001204 kan vi hjälpa dig att boka in en tid för ett hörseltest då kan vi snabbt se hur det står till med din hörsel. Skulle den vara dålig så hjälper vi dig självklart med utprovning av hörapparater. Med vänlig hälsning Audionova Globen

Fråga ställd 13:31 - 7 dec, 2017

Hur lång tid tar det att få en hörselapparat?

AudioNova Globen, Johanneshov svarar:

Hej! Först får man komma på ett hörseltest och i samband med det diskuterar man med audionom vilken hörapparat som skulle passa. Sen beställs hörapparaten och du kallas på en utprovning, dessa får du låna ett tag för att se om det passar eller om du vill byta. Sist bokas ett återbesök där man beslutar om man vill ha hörapparaterna eller inte. Från att du är här tills att du har dom på lån är det ca 3 veckor. Med vänliga hälsningar AudioNova

Fråga ställd 23:24 - 16 maj, 2016

Hur mycket kostar formgjutna öronproppar till musiker?

AudioNova Globen, Johanneshov svarar:

Hej, De kostar 2.725:- inklusive avtryckstagning.