Backbone Globen City

Arenaslingan 11, Johanneshov - Visa på karta

Logo Backbone Globen City

Johanneshov, Stockholm

Välkommen till Backbone Globen!

Backbone Globen City huserar i Globenhälsans ljusa lokaler och kan arbeta tillsammans med företagshälsovårdens hela kompetens. Vi har här en unik möjlighet att snabbt och smidigt hjälpa dig som patient.

Vi hjälper vanliga dödliga, landslagsidrottande, barn såväl som vuxna, dansare i världsklass, nyopererade, snöskottare och kontorsfolk - ja, i stort sett de flesta.

Vårt erbjudande i Globen City

Förutom naprapatbehandling erbjuder vi även akupunktur och förstklassig massagebehandling. Välj mellan klassisk svensk, avslappnings- eller idrottsmassage.

Vi är anslutna till de flesta försäkringsbolag! Om du kommer som privatperson så är det bra att känna till att Stockholms landsting inte subventionerar naprapatbesök.

Om Backbone-klinikerna

Vi startade 2006 och har idag totalt sex mottagningar i Stockholm. Du hittar oss i Globen City, Kista Science Tower, Norrtull, Stureplan, Liljeholmen/Marievik och Södermalm. Vi har även tre mottagningar på Mallorca.

Förmånsportalen Benify

Vi använder oss av förmånsportalen Benify, före detta Flexplay, sedan flera år tillbaka. Hos oss bokar och betalar flera hundra personer sina naprapat- och massagebehandlingar där varje månad. Via tjänsten får du ett kvitto på köpet som sedan används som ”bevis på betalning” när du kommer på behandlingen.

Varmt välkommen till Backbone du också!

Informationen uppdaterades 21 augusti 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Backbone Globen City

Karta - Arenaslingan 11, Johanneshov

• Fråga ställd 21:19 11 dec 2014

Gäller högkostnadskort ?

Backbone Globen City svarar:

Hej Niklas
    Nej tyvärr inte inom Stockholms läns landsting tyvärr.
    Men vi är effektiva..!
    Vänligen

Patric Söderblom

• Fråga ställd 21:28 23 maj 2013

Jag är gravid och undrar om det går bra att gå till en napprapat ialf ? Undrar också om frikort gäller ?

Backbone Globen City svarar:

Hej Emelie, du kan absolut gå under din graviditet. Det brukar kunna uppstå en hel del krämpor just pga annorlunda hållning, ändrade motions- o sömnvanor osv och då kan naprapaten hjälpa mes såväl behandling som hemövningar. Frikort gäller inte här i Stockholm.
    Vänligen
    Patric Söderblom