Halmstadsvägen 39, - Visa på karta

• Torsdag - Fredag 07:30 - 17:00
Lista ditt barn
Logo Folktandvården Björkhagen

Johanneshov, Stockholm

Folktandvårdens duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor i Björkhagen välkomnar alla människor i alla åldrar.

Vad kan vi på Folktandvården Björkhagen erbjuda dig?

Vi kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och munhälsa, från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Hos oss får du förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och tandersättningar som broar och implantat.

Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister, som ger dig möjlighet att få tandvård för just dina behov.

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård

Vi kan erbjuda nya kunder tid inom 2-4 veckor.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Björkhagen!

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Björkhagen

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Björkhagen i Johanneshov

300 kr

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna. Vi på Folktandvården Björkhagen erbjuder sista minuten-tider på u...

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna.

Vi på Folktandvården Björkhagen erbjuder sista minuten-tider på undersökning hos tandläkare eller borttagning av tandsten och missfärgning samt polering hos tandhygienist.

300 kr
Boka här

Akuttandvård hos Folktandvården Björkhagen i Johanneshov

Vi hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar som vanlig tandvård och du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Har du tecknat Frisktandvård ingår akuttandvård i avtalet och du behöver inte betala något.

Om mottagningen är stängd

Om din vanliga klinik inte hittar en tid snabbt nog eller om den har stängt, är du välkommen till Folktandvården Akuten vid Västermalmsgallerian på Kungsholmen.

Akuten tar emot alla, även dig som inte redan är kund hos Folktandvården, telefonnummer 08-123 156 80. Du kan också ringa Sjukvårdsrådgivningen, telefonnummer 1177.

Frisktandvård hos Folktandvården Björkhagen i Johanneshov

fr. 54 kr per månad

Frisktandvård är tandvård till fast pris. Ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden tandvård och akuttandvård i hela landet till ett fast pris. Samma summa oavsett hur många besök i tandläkarstolen du måste göra.

Ett personligt frisktandvårdsprogram ser till att du får rätt hjälp i rätt tid, och slipper oroa dig för vad det ska kosta.

Första steget är en undersökning

För att teckna Frisktandvård bokar du tid för en undersökning. När du är undersökt och färdigbehandlad får du erbjudande om Frisktandvård.

fr. 54 kr

per månad

Tandblekning hos Folktandvården Björkhagen i Johanneshov

1 500 kr per käke

Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom att vi bedömer dina tänder och mun före blekningen försäkrar du dig om att dina tänder är i gott skick och minskar risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar så att du kan göra behandlingen med blekgel hemma på dagen eller natten. Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården, då ingår också en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

1 500 kr

per käke

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Björkhagen i Johanneshov

fr. 830 kr

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen.

Vad ingår i tandläkarundersökningen?

I undersökningen ingår även upp till fyra röntgenbilder. Du får också tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Alltid kostnadsförslag

Om du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

fr. 830 kr

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Björkhagen i Johanneshov

fr. 600 kr

Vill du ha en ren och fräsch mun? Hos oss kan du få professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar samt polering av dina tänder.

Tandsten

Tandsten är ett vanligt problem. När det väl har bildats tandsten kan du inte borsta bort den själv, utan tandhygienisten måste skrapa bort den med speciella verktyg.

Missfärgningar

Missfärgningar från kaffe, the eller rödvin tas bort och du får också information om hur du ska hålla rent i munnen för att undvika tandlossning eller hål i tänderna. Vi kontrollerar att ditt tandkött är friskt och som avslutning poleras dina tänder.

Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen och är en god investering i din munhälsa.

fr. 600 kr

Karta - Halmstadsvägen 39,