Avdelningen för odontologisk radiologi Jönköping

Jönköping

På odontologisk radiologi utförs röntgenundersökningar av tänder, käkar, näsans bihålor, käkleder, spottkörtlar, svalg och övre delen av halsen. Vid undersökningarna används flera olika tekniker för bildframställningen; intraoral bildtagning, panoramaröntgen, skiktröntgen, datortomografi, magnetkamera och videofluorografi (videofilmning av genomlysning av till exempel sväljningsfunktionen).

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 010 - 242 46 21
Odontologiska Institutionen, Rosenlunds vårdcentrum, Hermansvägen 5, 554 53 Jönköping - visa på karta

Odontologisk radiologi, Röntgen