Avdelningen för oral protetik Jönköping

Om Avdelningen för oral protetik Jönköping

På oral protetik behandlas patienter med skadade eller förlorade tänder som behöver repareras eller ersättas med konstgjorda tänder. Vi gör fasta proteser, som kan vara en krona eller bro som cementeras fast på de egna tänderna. Vi gör också avtagbara proteser som patienten själv kan ta ut eller sätta in i munnen. Vi ersätter förlorade tänder med implantat som är titanskruvar som opereras in i käkbenet. På dessa titanskruvar kan vi sedan fästa en ny konstgjord tand eller en rad nya tänder. Vi behandlar också patienter som behöver nya, konstgjorda tänder på grund av olycksfall eller sjukdomar i munnen. Alla patienter som behandlas hos oss kommer på remiss från sin ordinarie tandläkare eller i vissa fall läkare i såväl offentlig som privat verksamhet.

Odontologiska Institutionen, Rosenlunds vårdcentrum, Hermansvägen 5, 554 53 Jönköping - visa på karta
Remiss krävs
Oral protetik