Avdelningen för oral protetik Jönköping

Jönköping

På oral protetik behandlas patienter med skadade eller förlorade tänder som behöver repareras eller ersättas med konstgjorda tänder. Vi gör fasta proteser, som kan vara en krona eller bro som cementeras fast på de egna tänderna. Vi gör också avtagbara proteser som patienten själv kan ta ut eller sätta in i munnen. Vi ersätter förlorade tänder med implantat som är titanskruvar som opereras in i käkbenet. På dessa titanskruvar kan vi sedan fästa en ny konstgjord tand eller en rad nya tänder. Vi behandlar också patienter som behöver nya, konstgjorda tänder på grund av olycksfall eller sjukdomar i munnen. Alla patienter som behandlas hos oss kommer på remiss från sin ordinarie tandläkare eller i vissa fall läkare i såväl offentlig som privat verksamhet.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 010 - 242 46 14
Odontologiska Institutionen, Rosenlunds vårdcentrum, Hermansvägen 5, 554 53 Jönköping - visa på karta

Remiss krävs

Oral protetik, Protetik