Aleris Röntgen Jönköping

aleris-röntgen-bild2
Logo Aleris Röntgen Jönköping

Jönköping

Välkommen till Aleris Röntgen Jönköping!

Vi utför MR-undersökningar, magnetkameraundersökningar, i anslutning till ArtClinics lokaler vid A6 köpcentrum i Jönköping. Vi har hög tillgänglighet och kan erbjuda tid för undersökning inom en vecka. Möjlighet till akut undersökning finns efter telefonkontakt.

Extra bred magnetkamera

Vår magnetkamera är Jönköpings läns första och enda kamera med en tunneldiameter på 70 cm vilket kan minska obehagskänslor hos de som upplever obehag av att vistas i trånga utrymmen.

Vill du komma till oss för undersökning?

För att komma till Aleris Röntgen Jönköping behövs remiss från din läkare. Vi tar också emot patienter via försäkringsbolag samt privatbetalande patienter. Kontakta oss på Aleris Röntgen Jönköping om du har några frågor.

Informationen uppdaterades 05 juli 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Batterigatan 11, Jönköping - Visa på karta

• Telefontid mån-fre kl 8-12 och kl 13-16.

Behandlingar hos Aleris Röntgen Jönköping

• Magnetkamera/Magnetröntgen

Undersökning med magnetkamera, MR-undersökning, kallas ofta för magnetröntgen. Det är dock en felaktig benämning eftersom ingen röntgenstrål... Läs mer

Karta - Batterigatan 11, Jönköping

• Fråga ställd 14:38 05 nov 2017

Jag undersöker för min dotters räkning möjligheterna att få en MRT på en ländrygg utan remiss från landsting. Privat betalning således. Hur lång är väntetiden och vad kostar det?

Aleris Röntgen Jönköping svarar:

Hej Pär
    Jag behöver trots allt en remiss, dels för att jag behöver veta lite om symtom och vad som skall undersökas, samt att svaret inte hamnar "mellan stolarna".
    Remissen kan skrivas av doktor, sjukgymnast eller kurator.
    Priset för en MR undersökning av ländrygg är 2600 kr.
    Vi gör undersökningen inom 7-10 dagar från det att remissen har kommit in till oss.
    Med vänliga hälsningar
    Hans Eklund