Psykiatriska mottagningen team 4 Jönköping
mental health

Psykiatriska mottagningen team 4 Jönköping

, Jönköping

Psykiatrivägen, Länssjukhuset Ryhov, hus D9, 55185

Vi arbetar teambaserat med bedömning, utredning, behandlings- och rehabiliteringsinsatser. Vi är en specialistpsykiatrisk mottagning (allmänpsykiatri) som tar emot patienter över 18 år och behandlar dig med svår psykisk ohälsa som exempelvis depressions- och ångesttillstånd, bipolär sjukdom, självskadebeteende och ätstörningar. Vi erbjuder såväl individuell behandling som gruppbehandling. Besöken kan ske både fysiskt på mottagningen eller vara digitala vårdmöten. På mottagningen arbetar läkare, sjuksköterskor, kuratorer, psykologer, sjukgymnast, arbetsterapeut, skötare, rehabkoordinator och sekreterare/vårdadministratörer.
De allmänpsykiatriska mottagningarna är indelade i fyra team utifrån dagen du är född i månaden. Team 1: dag 1-7 Team 2: dag 8-15 Team 3: dag 16-23 Team 4: dag 24-31 På 1177 erbjuder vi flera e-tjänster, till exempel av- och omboka tid, förnya recept, begära intyg och kontakta oss. Du behöver bank-ID eller FREJA eID för att logga in. När vi har avslutat din behandling övertar som regel vårdcentralen ansvaret för din eventuellt fortsatta vård.

Informationen uppdaterades 13:40 - 27 feb, 2024

6 apr, 2017