Röntgen Länssjukhuset Ryhov

Sjukhusgatan, Jönköping, huvudbyggnaden.

Röntgen Länssjukhuset Ryhov

Vi utför röntgenundersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Vi utför även datortomografier, kärlundersökningar, ultraljudsundersökningar samt magnetkameraundersökningar (MR). Hit kommer du på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning. DROP-IN FÖR SKELETT- OCH LUNGUNDERSÖKNINGAR Du kan komma när det passar dig på våra drop-in-tider för lung- och skelettundersökningar. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen. Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut. Om det är många akuta patienter meddelar receptionspersonalen dig det, och du blir erbjuden en tid för undersökningen vid ett senare tillfälle. Drop-in-tider på Röntgen Länssjukhuset Ryhov: Måndag-fredag 7:30-15:00. Har du frågor om drop-in, ring 010-242 24 00.

Informationen uppdaterades 17:02 - 19 nov, 2020

Logga - Kry