Röntgen Länssjukhuset Ryhov

Om Röntgen Länssjukhuset Ryhov

Röntgen utför röntgenundersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Röntgen utför även datortomografier, kärlundersökningar, ultraljudsundersökningar samt magnetkameraundersökningar (MR). Hit kommer man på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning. Drop in för lung- och skelettundersökningar Du kan komma när det passar dig på våra drop in-tider för lung- och skelettundersökningar. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen. Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut. Om det är många akuta patienter meddelar receptionspersonalen dig detta, och du blir erbjuden en tid för undersökningen vid ett senare tillfälle. Drop in på röntgen vid Länssjukhuset Ryhov i Jönköping är måndag till fredag 7.30-15. Vid frågor om drop in, ring 010-242 24 00.

Länssjukhuset Ryhov, Jönköping - visa på karta
Drop-in
Ja
Bild- och funktionsmedicin, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet, PET-verksamhet, Radiologi, barn och ungdom, Ultraljudsverksamhet

Röntgen Länssjukhuset Ryhov