Folktandvården Britsarvet

Om Folktandvården Britsarvet

Vi erbjuder allmän- och akuttandvård till barn, ungdomar och vuxna samt specialisttandvård inom alla tandvårdens specialiteter. Folktandvården Dalarna har i dagsläget ingen möjlighet att teckna nya avtal för Frisktandvård.

Folktandvårdens helgjour har telefontid lör-sön kl. 10.00 - 12.00.

Ring 0102 - 49 71 91 för besked. Jourkliniken är belägen på Centrum Oral Rehabilitering, Manhem, Falun. Vid akuta tand- och käkskador kvällar och helger då helgjour inte är tillgänglig, ring 1177 för vidare besked.

Vi har även en handledarklinik för nyutexaminerade tandläkare, belägen på Folktandvården Origo i Falun.

Norra Järnvägsgatan 18, Falun - visa på karta
  • Måndag - Fredag 06:00 - 15:40 TeleQ tjänst
  • Måndag - Fredag 07:30 - 16:00 (lunch 12:30-13:00)
Tandläkare

Folktandvården Britsarvet

12:34 - 05 jun, 2020 skrev:

Tack för mycket bra bemötande och bra utfört arbete med borttagning av en tand det var ett trevligt möte med tandläkare Johanna med sköterska jag gruvade mig före men det var helt obefogat! TACK!!Datum för besöket var 5 juni.