Vibblabyvägen 34, Järfälla - Visa på karta

Logo Carmen medicinsk fotvård

Järfälla

Välkommen till Carmen medicinsk fotvård i Järfälla!

Vårt mål är att ansvarsfullt ta hand om dina fötter med varsam hand och att du ska känna dig helt nöjd efter behandlingen samt att du har fått hjälp med dina besvär. Vi lägger stor vikt vid att det ska vara en trivsam stund med en kopp te/kaffe och lugn musik för harmoni och balans.

Förutom svenska talar vi även spanska.

Vi håller en hög standard

Carmen Medicinsk Fotvård är en fotvårdsklinik med hög standard på utrustning och hygien. Vi arbetar efter ett eget kontrollprogram där rutiner för städning, avfallshantering, rengöring av instrument och utrustning finns.

Vi är medlem i Sveriges Fotterapeuter och innehar behandlingsskadeförsäkring.

Vi har avtal med landstinget

Har du fått en remiss för fotsjukvård? Vi har avtal med Stockholms läns landsting vilket innebär att vi kan hjälpa patienter som har fått "fotvård på remiss" av sin läkare, distriktssköterska eller diabetessjuksköterska.

Ring oss för att boka en tid!

Observera att avbokning ska ske senast 24h innan, annars debiteras fullt pris.

Informationen uppdaterades 27 november 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Carmen medicinsk fotvård

Medicinsk fotvård hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

500 kr

Vad innebär medicinsk fotvård? Till skillnad från pedikyr är medicinsk fotvård en del av sjukvården. Målet är att hitta och behandla olik...

Vad innebär medicinsk fotvård?

Till skillnad från pedikyr är medicinsk fotvård en del av sjukvården. Målet är att hitta och behandla olika besvär som dina fötter har samt ge dig tips och information om egenvård.

Så går medicinsk fotvård till

Behandlingen börjar med ett uppmjukande fotbad, därefter filas och slipas fötterna och naglarna klipps. Vi behandlar även eventuella förhårdnader, sprickor, liktornar, vårtor, nageltrång och utför nagelvård. Behandlingen avslutas med en avkopplande fotmassage.

Fotsjukvård på remiss

Vi har avtal med Stockholms läns landsting om fotsjukvård vilket innebär att du som är reumatiker, har diabetes eller lider av nedsatt blodcirkulation, och har problem med fötterna, kan få behandling hos oss om du har remiss.

Kontakta oss om du har några frågor!

Fotvård på remiss hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

På Carmen medicinsk fotvård kan vi ta emot patienter som har fått fotsjukvård på remiss från läkare, distriktssjuksköterska eller diabetessjuksköterska.

Fotsjukvården förebygger och behandlar fotskador.

Fotsjukvård omfattar dig som har:

• Svåra fotproblem inklusive missbildningar och felställningar pga reumatiska, ortopediska eller neurologiska sjukdomar.

• Diabetiker typ I och II med början till eller befintliga komplikationer i fötterna.

• Cirkulationsrubbningar som förorsakat eller riskerar att orsaka sår.

• Vissa andra fotsjukvårdsfall, till exempel fall av nageltrång, sår med mera.

Kontakta oss på Carmen medicinsk fotvård för att boka en tid!

Medicinsk fotvård med underbensmassage hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

850 kr

Vill du ha medicinsk fotvårdsbehandling men också en skön underbensmassage? På Carmen medicinsk fotvård kan vi i så fall hjälpa dig! Hur ...

Hur går behandlingen till?

Behandlingen går sedan över i en avkopplande fot- och underbensmassage. Massagen är bra för dig om du är stel och svullen om ben och fötter eftersom den ger dig ökad cirkulation och rörlighet.

Kontakta oss på Carmen medicinsk fotvård för att boka en tid!

850 kr

Vårtor hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

350 kr Priset avser 1-3 vårtor

På Carmen medicinsk fotvård har vi erfarenhet av att hjälpa patienter som har vårtor. Vad är vårtor? Vårtor orsakas av viruset humant ...

Vad är vårtor?

Vårtor orsakas av viruset humant papillomavirus (HPV) som infekterar cellerna i yttre hudlagret. HPV kan tränga in genom huden där du har skrapsår eller skärsår och det kan ta två till sex månader innan vårtan bryter ut. Vårtor är vanligast på händer och fingrar, men kan uppträda på hela kroppen.

Symtom vid vårtor

Symtomen kan variera men oftast syns de som små knottriga hudutväxter som varierar i färg. De kan vara rosa, vita eller hudfärgade och kännas skrovliga. Vissa får bara en vårta, andra får många.

Kontakta oss på Carmen medicinsk fotvård för behandling!

Priset avser 1-3 vårtor

Liktorn hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

350 kr

Liktorn kan vara jobbigt att ha och på Carmen medicinsk fotvård kan vi hjälpa dig! Vad är en liktorn? En liktorn bildas oftast av att ...

Vad är en liktorn?

En liktorn bildas oftast av att du under en lång tid haft skor som trycker eller klämmer på en viss punkt av foten. Om trycket fortsätter pressas förhårdnaden inåt som en tagg och bildar en liktorn.

Symtom vid liktorn

Liktornar sitter vanligtvis under foten eller mellan/på tårna och är antingen grå/vita eller gul/bruna. Du känner oftast en smärta när liktornen utsätts för tryck.

Boka en tid hos Carmen medicinsk fotvård för att få hjälp!

Nageltrång hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

Hos oss på Carmen medicinsk fotvård har vi erfarenhet av att hjälpa patienter som har fått nageltrång. Nageltrång är vanligt förekommande och kan drabba vem som helst.

Vad är nageltrång?

Nageltrång uppstår när huden runt nageln blir inflammerad och smärtar. Det kan bero på att nageln klippts av snett eller alldeles för långt in. Bakterier kan då ta sig in under huden och orsaka en infektion under nagel som gör att det blir varigt, rött och svullet.

Symtom vid nageltrång

Vanliga symtom vid nageltrång är värk och ömhet i tån, rodnad kring nageln och tån kan vara svullen och varig. Vanligtvis är det stortån som påverkas av nageltrång.

Så behandlas nageltrång

Genom att avlägsna den bit av nageln som orsakar nageltrånget upphör problemet. En del har större benägenhet till att drabbas av nageltrång vilket gör att regelbundna besök hos en fotterapeut behövs för att besväret inte ska återkomma.

Välkommen att kontakta oss på Carmen medicinsk fotvård för att få hjälp med ditt nageltrång!

Nagelsvamp hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

På Carmen medicinsk fotvård kan vi hjälpa dig som har nagelsvamp. Vad är nagelsvamp? Nagelsvamp är en vanlig nagelsjukdom och orsaken ...

På Carmen medicinsk fotvård kan vi hjälpa dig som har nagelsvamp.

Vad är nagelsvamp?

Nagelsvamp är en vanlig nagelsjukdom och orsaken är oftast att en hudsvamp som exempelvis fotsvamp, sprider sig till nageln. Det är vanligast att nagelsvamp uppstår på tår än på fingrarna.

Symtom på nagelsvamp

Eftersom det finns flera olika typer av svamp kan symtomen variera, men de vanligaste symtomen är missfärgningar samt tjocka och spröda naglar som vittrar sönder i kanterna.

Kontakta oss om du vill få hjälp med din nagelsvamp!

Ansiktsbehandling hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

fr. 700 kr

På Carmen medicinsk fotvård erbjuder vi ansiktsbehandling med produkter från Maria Åkerberg och Gilda Cosmetic. En ansiktsbehandling hos oss består av:

• Rengöring
  • Djuprengöring med peeling
  • Vid behov microdermabrasion
  • Ansiktsmask
  • Serum
  • Ansiktskräm

Pris: 700 kr (45 min)

Slipning av din hud

Vi erbjuder även microdermabrasion som en egen behandling. Microdermabrasion är en ytlig hudslipning som på ett icke-kirurgiskt sätt fräschar upp och föryngrar din hud.

Pris: 800 kr (55 min)

fr. 700 kr

Manikyr hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

fr. 350 kr

Hos Carmen medicinsk fotvård erbjuder vi manikyr för att ge dig fina naglar på händerna. Vi erbjuder både klassisk manikyr och manikyr med shellac. Hos oss kan du också lyxa till det lite extra och köpa till en SPA-manikyr som innehåller peelingmask och handmassage.

Manikyr Classic 350 kr
Manikyr Shellac 450 kr
SPA-massage: (lackning) + 150 kr

fr. 350 kr

SPA-massage hos Carmen medicinsk fotvård i Järfälla

500 kr 30 min

Hos Carmen medicinsk fotvård erbjuder vi en SPA-massage som är en avslappnande massage av rygg, axlar och nacke. Med hjälp av aromaoljor mjukar vi upp dina muskler och får dig att bli lugn och avstressad.

30 min

Dipl. Medicinsk Fotterapeut
Fot Spa Terapeut

Karta - Vibblabyvägen 34, Järfälla

• 15:16 - 09 okt, 2018 skrev:

Min svärfar blev behandlat som en prins. Han upplevelse var fantastisk! Jag varmt rekommenderar denna underbara klinik i Järfälla!
    Tack för bemötande.
    Eugenio och maritza

• 14:52 - 20 jul, 2018 skrev:

Jag har haft nageltrång i nästan två månader med infektion. Upplever inte att jag fått någon hjälp av vårdcentralen eller av en medicinsk fotvårdare som jag gått till. Slutligen hittade jag Carmen medicinsk fotvård av en slump på nätet. Äntligen fick jag rätt professionell hjälp tillsammans med ett fantastiskt bemötande och mitt nageltrång har börjat läka fint!

• 18:01 - 16 jul, 2018 skrev:

Bästa medicinsk fotvård i Järfälla ☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
    Trevlig och kompetent personal ☺
    Mycket modern och fräscht lokal☺
    Rekommenderas varmt☺☺☺
    Tack så mycket Carmen.

• 17:41 - 11 jul, 2018 skrev:

Behaglig och avkopplande miljö. Behandlingen överlägsen och mer omfattande än den jag tidigare erhållit. Dessutom utförd av en ytterst kompetent och trevlig person.

• 13:59 - 18 jun, 2018 skrev:

Vilken ljus och trevlig lokal med glittrande taklampor och ett varmt mottagande av Carmen själv för att hänvisas till den moderna vita fåtöljen. Carmens fotvård utförs med skicklighet och behagligt utförande. En kopp kaffe eller te och kaka erbjuds. Rekommenderas på det varmaste.

• 15:31 - 14 maj, 2018

• 10:36 - 24 mar, 2018 skrev:

Härlig och bra fotvård av kunnig och trevlig personal i fräsch miljö. Dessutom egen kundparkering. Toppen!

• 14:44 - 29 jan, 2018 skrev:

Carmen är suveränt duktig, proffsig och vänlig. Det är alltid trevligt att få fötterna omskötta på bästa sätt i en lugn och härlig miljö. Enkelt att boka. Lättillgänglig lokal, rent snyggt och fräscht.
    Kan verkligen rekommendera Carmen. Är den bästa fotvården i Jakobsberg.

• 09:23 - 07 dec, 2017 skrev:

Kunnig, noggrann, trevlig och generös - sådan är Carmen! Känner mig alltid ompysslad och går härifrån på lätta fötter. Fått bukt med svåra nagelproblem och känner nästan inte av min hallux rigidus och artros längre.

• 10:59 - 06 dec, 2017 skrev:

Mycket bra på allt, bra bemötande.

• 10:21 - 05 dec, 2017 skrev:

Jag vill väldigt gärna fortsätta att komma till Carmen medicinska fotvård, hela mitt liv.

• 13:37 - 04 dec, 2017

• 08:33 - 04 dec, 2017 skrev:

Fantastiskt bra, professionell, fint i lokalen. Trevlig person.

• 15:27 - 01 dec, 2017 skrev:

Allt är toppen hos Carmens med, fotvård.

• 13:10 - 01 dec, 2017 skrev:

Så trevlig personal!

• 13:30 - 30 nov, 2017

• 10:04 - 29 nov, 2017

• 11:27 - 28 nov, 2017 skrev:

Harmonisk och trevlig miljö

• 09:20 - 28 nov, 2017 skrev:

Har varit "patient" hos Carmen ca 2 år och alltid blivit nöjd med behandling och bemötande!

• 17:10 - 27 nov, 2017 skrev:

Ett härligt omhändetagande av en mycket kunnig personal. Rekommenderas varmt.

• 16:51 - 27 nov, 2017 skrev:

Jag är jätte nöjd med alla gånger som jag varit här. Carmen är duktig och en jättetrevlig person så jag trivs här i hennes sällskap. TOPPEN!

• 14:02 - 22 nov, 2017 skrev:

Carmen gör ett fantastiskt jobb. Omtänksam, snäll och trevlig. Salongen prydlig, stor och välinredd.

• 17:35 - 20 nov, 2017 skrev:

Fin bemötande och underbart arbete. Gick på ansiktsvård och medicinsk fotvård. Såg stor skillnad på resultatet (positivt). Fräsh lokal.

• 15:31 - 12 nov, 2017 skrev:

Fantastiskt service och fotvård.
    Hit kommer jag absolut igen.
    Rekommenderas starkt

• 15:22 - 08 nov, 2017

• 22:57 - 07 nov, 2017 skrev:

otroligt trevlig personal och mycket fräscht !

• Fråga ställd 16:49 04 dec 2017

Hej på er!
    Jag har artros i fingrarna och det har gjort att mina naglar på båda långfingrarna har deformerats och ger mig nageltrång. Kan ni hjälpa mig med det?

Carmen medicinsk fotvård svarar:

Hej Kerstin!
    Jag skulle gärna vilja träffa dig för egen bedömning.
    Du är välkommen att ringa mig på 073 749 0277 så att vi kan se hur vi kan hjälpa dig.
    Mvh
    Carmen