Barnneuropsykiatri - BNK, Göteborg

Om Barnneuropsykiatri - BNK, Göteborg

Enheten för barnneuropsykiatri vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus (BNK) är en specialiserad verksamhet som vänder sig till barn och ungdomar upp till 18 år där det finns komplicerade neuropsykiatriska utvecklingsavvikelser och funktionsnedsättningar samt misstanke om autism. Vi genomför tvärprofessionella teamutredningar och erbjuder psykopedagogiska insatser. Vi tar emot barn och ungdomar från hela landet. Forskning och utveckling av utredning och behandling är en del av verksamheten.

Otterhällegatan 12 A, 411 18, Göteborg, Även ingång från Kungsgatan 12, plan 4, Göteborg - visa på karta
  • Onsdag - Fredag 08:00 - 10:30
  • Onsdag - Fredag 13:00 - 15:00
Neuropsykiatri, barn och ungdom

Barnneuropsykiatri - BNK, Göteborg

07:50 - 19 apr, 2020 skrev:

Efter många turer på bup och mycket tjat så fick vi remiss till BNK, vilken skillnad !!! Plötsligt så pratade och lyssnade dom på vår son ! Innan var det vi föräldrar som inte var tillräckliga, vårt äktenskap ifrågasattes, allt vi gjorde las som ett ok på oss. Men efter BNK så började resan mot ljuset, blev remitterad dit två ggr ( först adhd diagnos när vår son var 10 år och till sist vid 16 år då upptäckte dom även att han var autistisk ) Som jag kämpat för denna underbara unge ! Jag kraschade fullständigt dec 2016 ( då hade vi fått reda på att han hade adhd,austism,odd och dyslexi) men innan kraschen hade jag sett till att han kom in på ett anpassat gymnasium och anpassat boende med utbildad personal. Vilken skillnad ! Han var hemmasittare 2 1/2 år. Så, stort TACK, till att ni såg och hjälpte oss. Idag (!) fyller han 20 år och mår bra ! Men priset han och vi som familj fått betala har varit högt....