Närhälsan Kungshöjd barnavårdscentral, Göteborg

Om Närhälsan Kungshöjd barnavårdscentral, Göteborg

BVC Kungshöjd ligger sedan 2003 i anslutning till VC Kungshöjd. Här arbetar sjuksköterskor med specialistutbildning om barn.Vi följer barnen från att de är nyfödda tills skolstart och ansvarar för små barns hälsa.Samarbetar med öppna förskolan, barnmedicin, psykologer, logopeder samt dietister.Vi erbjuder hembesök vid hemkomst från BB eller när adoptivbarn kommer till Sverige.Hos oss finns föräldragrupper,riktade hälsoundersökningar samt vaccinationer utefter barnhälsovårdens basprogram.Vi ger råd om amning, mat, sömn, barnolycksfall samt sjukdom. Hos oss har ni möjlighet att träffa andra barnfamiljer.Här finns amningsrum,möjlighet att ge större barn mat i en barnvänlig miljö.Tillgång till barnvagnsparkering finns.
Vi ligger centeralt i Göteborg med goda kommunikationer.

Enhetschef Reidun Johansson 0700-822 337

Kaserntorget 11 A, 411 18, Göteborg - visa på karta