Närhälsan Kungshöjd vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Kungshöjd vårdcentral

, Inom Vallgraven

Kaserntorget 11 A, 411 18, Göteborg, 41118 Göteborg

VACCINATION Vaccination mot Covid-19. Vi kommer att kalla alla våra listade patienter som är 80 år eller äldre och erbjuda dem vaccin mot covid. PROVTAGNING Välkommen att ringa oss på 031-747 90 00 för att boka tid till laboratoriet. Du kan även skicka ett meddelande via 1177 e-tjänster för önskemål om tid, välj då "kontakt för bokning av tid". FÖRNYELSE AV RECEPT Detta görs via E-tjänster på 1177 eller via telefon 031-7479000. DIGITALA BESÖK Digitala vårdmöten sker i appen Närhälsan Online. För att ansluta till vårdmötet klicka på länken i ditt bekräftelse-sms eller ladda ner appen Närhälsan Online. JOURCENTRAL Patienter hänvisas kvällar och helger till Capio Alléjour på Södra Allégatan 6.

Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier. Det gör att vi kan erbjuda dig ett professionellt omhändertagande och ett gott bemötande. Utöver distriktsläkare har vi psykolog och sjuksköterskeledda specialmottagningar inom astma/KOL hypertoni, diabetes, inkontinens, riskbruk och distriktssköterskeverksamhet. Dessutom finns tillgång specialist i reumatologi. Vi har en specialutbildad äldresjuksköterska som har möjlighet att göra hembesök. När vårdcentralen har stängt hänvisas patienter på kvällar och helger till Capio Alléjouren på Södra Allégatan 6. Öppet vardagar kl.17-22 samt helger och röda dagar kl.10-16 Läs mer på capio.se Närhälsan Kungshöjd vårdcentral har öppet måndag - fredag klockan 08:00 - 17:00. Vårdcentralschef Birgitta Ekman Telefon: 0722-053875

Informationen uppdaterades 07:41 - 28 feb, 2024

16 feb, 2024

Har försökt få en tid till läkare, fullständigt omöjligt trots att jag ringde direkt när de öppnade. Otrevlig och nonchalant sjuksköterska i telefon. Är ingen som springer ner sjukvården precis. Ringer bara när det verkligen behövs. Sista gången jag hör av mig dit. Kommer lista om mig direkt! Synd, trots kritiken verkan VC inte ta den till sig.

25 jan, 2024

Det finns ALDRIG tider. Verkligen aldrig, oavsett anledning. Personalen är ibland trevliga, men oftast inte. Läkarna alltid superstressade och ger sig inte tid. Senaste läkarmötet jag hade så kände sig läkaren manad att prata om min tatuering jag hade på sternum (mellan brösten) när han kontrollerade min andning. Väldigt konstigt beteende. Välj absolut inte.

5 jan, 2024

Kvinnan i receptionen var otrevlig och väldigt ohjälpsam. Hon sa upprepande gånger till oss i kön att det inte fanns drop in tider trots att det fanns, väldigt otydlig om vad som gällde. Efter en lång stund sa hon att det bara fanns drop in för provtagning av bokade prover (vilket var därför jag var där). Bättre att vara tydlig från början istället för att säga att det inte finns någon drop in. Verkade allmänt trött på livet. Sjuksköterskan som tog mina prover var dock duktig och effektiv.

19 dec, 2023

Engagerad och kunnig personal, trivsamma väntrum med tidskrifter och - inte minst - akvarium.

10 okt, 2022

Helt omöjligt att få en läkartid även om man ringer exakt när telefontiden för bokning öppnar. Tiderna är alltid slut. Det spelar ingen roll hur man mår, eller hur man försöker. Man blir inte heller uppringd igen om man inte hinner svara. Jouren får mycket jobb, som VC skulle stå för. Riktigt besviken.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Kungshöjd vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Psykologverksamhet, vuxna, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Vårdcentral (BT), Hypertonimottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19