Specialisttandvård Parodontologi, Luleå

Om Specialisttandvård Parodontologi, Luleå

Specialisttandvården Parodontologi har ett länsövergripande ansvar för utredning och behandling av patienter med sjukdomar i parodontala vävnader, d v s tandens stödjevävnader. Vi delar också ansvarsområde med andra tandspecialister vad avser implantat, oral medicin samt tandkirurgi. Utöver patientvårdande verksamhet har vi ansvar för forskning och utveckling av våra ämnesområden samt för utbildning av tandvårdspersonal. Våra kunder är invånarna i Region Norrbotten, övrig tandvård samt hälso- och sjukvården.

Skeppsbrogatan 22, 972 32 Luleå - visa på karta
  • Tisdag - Torsdag 07:30 - 16:30