Mammografivagnen Nässjö

Mammografivagnen Nässjö

, Nässjö

Nässjö vårdcentrum, Ingsbergsgatan 31, 57137

Till hälsokontroll - en undersökning av brösten med mammografi - kallar vi kvinnor mellan 40 och 74 år regelbundet. Hälsokontroll gör vi för att vi ska kunna upptäcka bröstcancer på ett så tidigt stadium som möjligt. Med mammografi kan vi hitta tumörer som är så små att du inte kan känna dem. Därför är det viktigt att du kommer på hälsokontroll när vi kallar dig. Vill du om- eller avboka din tid gör du det enklast via våra e-tjänster. Om du avbokat och önskar en ny tid kan du logga in och boka om via din inkorg inom 3 månader från din ursprungliga tid eller ringa till oss. Har du fått tid för mammografi via remiss måste du ringa till oss om du behöver boka om din tid. Kliniska undersökningar på remiss utförs enbart i Jönköping.

Informationen uppdaterades 09:42 - 12 jan, 2024

10 apr, 2020

8 apr, 2020

Har varit på besök i Mammografivagnen och spontant undrar jag om mammografin verkligen tar emot hostande, febriga och andningsansträngda personer men tydligen inga problem enligt skylten. Väntrummet är ca 1 x 1 m som synes. Sköterskan berättade att hon jobbade i Eksjö och träffade Coronapatienter varje vecka och att mammografivagnen säkert var full av smitta. Men ni har ju inte ens handsprit här, sa jag. Tvätta händerna får man göra hemma, svarade hon. Hon tyckte att om man var ”nojig” så skulle man inte komma alls. Väldigt nonchalant bemötande kände jag.

Mammografi