Samariten vårdcentral, Karlshamn

Samariten vårdcentral

, Karlshamn

Samaritens vårdcentral Länsmansvägen 1 374 80 Karlshamn, 37480 Karlshamn

Drop in-tider för covidvaccination hittar du längre ner under "aktuellt".

Samaritens vårdcentral är lätt att hitta vid Blekingesjukhuset i Karlshamn. Vi har allt du kan förvänta dig hos en vårdcentral: läkare, distriktssköterskor, distriktssjukgymnaster och psykolog. Hos oss finns både manliga och kvinnliga läkare och sjuksköterskor. Vi har personal som utöver svenska även talar andra språk. Vi är en utbildningsvårdcentral. Det betyder att vi satsar på att utbilda framtidens specialistläkare i allmänmedicin. Vi ger läkare som har studerat utomlands en bra start på vägen till deras specialisttjänstgöring. Varje läkare jobbar sida vid sida med en erfaren handledare och gott om tid för dig som patient. På vårdcentralen finns den vård som är basen i hälso- och sjukvården, det vill säga den vård som inte kräver sjukhusets resurser eller utrustning. Det är i första hand hit du ska vända dig när du blir sjuk och vill få kontakt med vårdpersonal. Vi satsar på tillgänglighet. Vi vill finnas tillgängliga på telefon genom vår callback under hela dagen.

Informationen uppdaterades 12:14 - 18 mar, 2024

22 mar, 2024

Totalt ointresserade av att ge vård och ger konstiga råd

12 jan, 2024

Försökte få hjälp med rökstopp, fick medicin utskriven som inte fungerade. Vid kontakt igen kunde de inget mer göra då de saknar resurser för rökavvänjning. Sköterskan jag pratade sa tt man inte kunde göra någonting mer och hon hade minsann fler patienter som väntade på att bli uppringda. Vill du få ett garanterat dålig bemötande så kontakta gärna denna vårdcentral.

15 maj, 2023

Dottern hade telefonsamtal med läkare från samariten. Vi föräldrar satt bredvid och lyssnade på samtalet. Läkaren va mycket otrevlig i sitt samtal och ifrågasatte dotterns mående trots dokumentation i journalen. Samtalen bröts av någon anledning och vi väntade på att läkaren skulle ringa upp igen, men detta hände inte. Dottern försökte ringa samariten och dom skulle kolla med honom, men inget samtal kom. Däremot stod det i journalen att dottern slängt på luren , vilket inte va sant. Att man som ung och ett dåligt mående ska behöva bli otrevligt behandlad är inte okey. Har bytt vårdcentral nu

6 mar, 2023

Besöket hoss läkare i tisdags som lyssnade och tog de prover jag ville ha svar på.Tack så mycket för det.

21 jul, 2021

Kan inte hitta någon Mail kontakt. Hur når vi som har svårt att tala i telefon.

Här kan du se omdömen som Samariten vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Samariten

Samariten 73 34 02