Hälsocentralen Södra sundet

Hälsocentralen Södra sundet

, Härnösand

Södra Vägen 5, Härnösand, 87182

Välkommen till hälsocentralen Södra Sundet, en av Region Västernorrlands hälsocentraler. Till oss kan du vända dig med alla frågor som rör din hälsa. Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. En nära och trygg vård, oavsett var i livet du befinner dig. Välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 08:50 - 23 mar, 2024

8 aug, 2022

Problemet var att jag hade träffat en läkare och han ville skriva en remiss till ortoped. Jag skulle bara höra av mig. När jag gjorde det sa han att han inte kunde prata med mig pga att jag inte var listad där. Jag ringde i en månads tid, batt sköterska att lista mig eller skicka hem blankett. Vårdcentralen låg vägg i vägg med min arbetsplats. När de till slut accepterade min listning hade läkaren slutat. Och pandemin pågick. Jag gick med oerhörd smärta dygnet runt. Fick hjälp akut av vc-läkare i stockholm som såg till att skriva remiss till ortoped som ordnade med en snabb operationstid.

1 apr, 2022

Ni är bäst!

5 mar, 2021

4 olika läkare på 4 besök inom 4 månader. Känns hopplöst att vara patient då. Till detta kommer att lokalerna är deprimerande. Det torde gälla både patienter och personal.

Här kan du se omdömen som Hälsocentralen Södra sundet har fått i Nationella Patientenkäten.

Hypertonimottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård, Inkontinensmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Arbetsterapi, Dietistverksamhet, Inkontinensvård, Flyktingmedicin, Hjälpmedelsverksamhet, Vaccinationsverksamhet, Smittskyddsverksamhet, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC, Distriktssköterskeverksamhet, Barnmorskemottagning, Läkarverksamhet, särskilt boende, Artrosskola