Psykiatrisk mottagning Härnösand

Psykiatrisk mottagning Härnösand

, Härnösand

Södra vägen 3, 87140

Öppet fredag från 08:00

Psykiatrisk mottagning Härnösand är en specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning som är en del av Länsverksamhet Psykiatri. Här arbetar specialistläkare, läkare under utbildning, psykolog, psykiatrisjuksköterska, sjuksköterska, kurator samt medicinsk sekreterare.Hos oss får du en första bedömning och utredning utifrån dina psykiatriska besvär. Du kan komma till oss efter remiss från din hälsocentral eller genom att göra en egen vårdbegäran. Använd då gärna vår e-tjänst för en egen vårdbegäran.
Vi utreder, bedömer och behandlar patienter som lider av psykiatrisk sjukdom som inte kan behandlas inom primärvården. På mottagningen har vi ingen akutverksamhet, om du på grund av akuta svårigheter inte kan vänta hänvisas du till Jourmottagningen i Sundsvall.
Kontakta oss via våra e-tjänster eller ring under våra telefontider. Om du ringer får du en angiven tid då du blir uppringd av en sjuksköterska. Det är viktigt att du känner dig delaktig i besluten kring din behandling. Samtalsbehandling sker individuellt eller i grupp. Du kan också få behandling med hjälp av läkemedel. Om det är möjligt och finns behov involverar vi även din familj eller närstående i arbetet eftersom vi ser dem som en viktig resurs.

Informationen uppdaterades 07:17 - 9 nov, 2023

Psykiatri, vuxna, Sjukhus (BT)