Delsbo - Friggesund Din hälsocentral

Om Delsbo - Friggesund Din hälsocentral

Delsbo-Friggesund Din hälsocentral är belägen i den vackra Dellenbygden, 35 km från Hudiksvall. Vi har verksamhet i Delsbo men också en filial i Friggesund där verksamhet bedrivs tre dagar per vecka. Vi har i nuläget cirka 6 500 listade patienter. Vår verksamhet består av läkarmottagning, distriktsköterskemottagning, labverksamhet, BVC samt rehabteam med arbetsterapeut och fysioterapeut/sjukgymnast. Hos oss finns ett psykosocialt team bestående av kurator och psykiatrisjuksköterska. Vi bedriver specilistmottagningar inom astma&KOL och diabetes, du har även tillgång till dietist samt rehab koordinator.$Hos oss arbetar ca 30 medarbetare med hög kompetens som har ett teambaserat arbetssätt och en god vilja att göra det bästa för patienten. Du kan även nå oss via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Välkommen till oss!

Lista dig hos Delsbo - Friggesund Din hälsocentral

Björkgatan 3,824 70 Delsbo - visa på karta