Aleris Rehab Flemingsberg

aleris-rehab-flemingsberg

Diagnosvägen 8, Huddinge - Visa på karta

Logo Aleris Rehab Flemingsberg

Huddinge

Välkommen till Aleris Rehab Flemingsberg!

Vi är en nyöppnad enhet som erbjuder primärvårdsrehabilitering för patienter i alla åldrar på Diagnosvägen 8, i närheten av Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.

Ingen remiss krävs för att komma till oss!

Hos hittar du arbetsterapeut, dietist, fysioterapeut/sjukgymnast och kiropraktor som är vana med patienter som har varierande behov av insatser.

Vad kan vi hjälpa till med

Hos oss kan vi bland annat hjälpa dig med:

• Stress eller obalans i vardagen
  • Rehab efter skada eller sjukdomar
  • Muskel- och ledbesvär
  • Smärta
  • Artros
  • Övervikt
  • IBS
  • Balansnedsättning
  • KOL
  • Äldre med behov av allsidig träning
  • Hjälpmedel

Vid behov av rehabilitering i hemmet eller utprovning av hjälpmedel erbjuder våra hemteam insatser.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 29 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Aleris Rehab Flemingsberg

Arbetsterapi hos Aleris Rehab Flemingsberg i Huddinge

200 kr Frikort gäller. Avgiftsfritt för barn och unga under 18 år.

Är din aktivitetsförmåga nedsatt och har du svårt att klara din vardag? Våra kunniga och erfarna arbetsterapeuter kan hjälpa dig att trän...

Är din aktivitetsförmåga nedsatt och har du svårt att klara din vardag?

Våra kunniga och erfarna arbetsterapeuter kan hjälpa dig att träna rätt så att du kan klara ditt boende, ha en aktiv fritid och fungera i skolan/på arbetet. Våra arbetsterapeuter kan även hjälpa till med anpassningar i hemmet och prova ut hjälpmedel.

Målet med arbetsterapin

Vårt mål är att med hjälp av arbetsterapi ge dig möjlighet att leva det liv du önskar och behöver ha för att motsvara dina egna och omgivningens krav.

Exempel på insatser:

• Hjälpmedelsutprovning
  • Bedömning och anpassning av boendemiljön
  • Ortosutprovning/-tillverkning
  • Träning i aktivitet

Kontakta oss på Aleris Rehab Flemingsberg om du har några frågor!

Dietist hos Aleris Rehab Flemingsberg i Huddinge

200 kr Frikort gäller. Avgiftsfritt för barn och unga under 18 år.

Äter du maten som din kropp behöver och mår bra av? Oavsett om du är frisk eller sjuk har mat en avgörande betydelse för din hälsa och di...

Äter du maten som din kropp behöver och mår bra av?

Oavsett om du är frisk eller sjuk har mat en avgörande betydelse för din hälsa och ditt välbefinnande. Hos oss på Aleris Rehab Flemingsberg kan våra dietister vägleda dig med kostråd som kan hjälpa dig att bli frisk eller förebygga sjukdomar. Rätt kost kan minska behovet av mediciner, göra din rehabilitering effektivare och framför allt ge dig högre livskvalitet!

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor!

Sjukgymnast/Fysioterapeut hos Aleris Rehab Flemingsberg i Huddinge

200 kr Frikort gäller. Avgiftsfritt för barn och unga under 18 år.

Behöver du hjälp och stöd av en sjukgymnast/fysioterapeut? En sjukgymnast/fysioterapeut kan hjälp dig att lindra smärta och besvär samt g...

Behöver du hjälp och stöd av en sjukgymnast/fysioterapeut?

En sjukgymnast/fysioterapeut kan hjälp dig att lindra smärta och besvär samt ge dig träningsråd. Hos oss på Aleris Rehab Flemingsberg kan vi hjälpa dig med:

• Bedömning, behandling och rådgivning vid kroppsrelaterade besvär
  • Rehabilitering efter sjukdom, skada eller operation
  • Smärtlindrande åtgärder
  • Stresshantering
  • Motoriska bedömningar/behandling av barn
  • Hemrehabilitering

Till oss är du välkommen oavsett ålder!

Hur går ett besök till?

Vid ditt besök frågar vi dig om dina aktuella besvär, därefter undersöker och analyserar vi dina besvärsområden. Vid behov testar vi din balans, koordination och kondition. Sjukgymnastiken/fysioterapin kan sedan bestå av:

• Information, rådgivning och handledning
  • Manuell behandling (OMT, McKenzie)
  • Olika typer av smärtbehandling (akupunktur, TENS, tejpning)
  • Träning (balans, koordination, kondition, styrka)
  • Beteendeförändring (motiverande samtal, KBT)
  • Mindfulness
  • Kroppskännedom och avspänning
  • Utprovning av vissa hjälpmedel
  • Stötvågsbehandling

Kontakta oss på Aleris Rehab Flemingsberg om du har några frågor!

Kiropraktor hos Aleris Rehab Flemingsberg i Huddinge

200 kr Frikort gäller. Avgiftsfritt för barn och unga under 18 år.

En kiropraktisk behandling hjälper dig att återställa normal funktion i leder, muskler och nervsystem. På Aleris Rehab Flemingsberg träff...

På Aleris Rehab Flemingsberg träffar du erfarna och skickliga kiropraktorer

Våra kiropraktorer behandlar besvär och skador som orsakas av störningar i leder, muskler och nervsystem. De använder sig främst av olika exakta handgrepp och den huvudsakliga behandlingsmetoden är manipulation (justering), men även annan manuell behandling förekommer.

Kontakta oss om du har några frågor!

Hemteam hos Aleris Rehab Flemingsberg i Huddinge

Frikort gäller

Ibland kan det vara lättare att uppnå uppsatta rehabiliteringsmål om man arbetar med insatser i hemmet istället för på mottagningen. Vi på Aleris Rehab Flemingsberg kan på olika sätt hjälpa dig med rehabilitering i hemmet med vårt hemteam.

Hembesök

Behöver du hjälp att anpassa din bostad efter dina behov? Eller har du svårt att ta dig till någon av våra kliniker? Då kommer vi hem till dig! Ofta räcker det med ett inledande besök för att du därefter kan träffa din terapeut på kliniken.

Hemrehabilitering

Vid hemrehabilitering kommer vi hem till dig och tillsammans med våra olika yrkesgrupper kan vi uppnå bästa resultat. Vårt hemteam har en specialiserad kompetens och erfarenhet för rehabilitering i hemmet. De har också en utbildning i handledning av anhöriga och personal.

Kontakta oss på Aleris Rehab Flemingsberg för hjälp eller om du har några frågor!

Frikort gäller

Karta - Diagnosvägen 8, Huddinge