Öppet, idag till 16:30

Röntgen Värnamo sjukhus

Doktorsgatan 5, Värnamo.

Röntgen Värnamo sjukhus

Vi utför undersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Vi utför även datortomografier, kärlundersökningar och undersökningar med ultraljud samt med magnetkamera (MR). Hit kommer du på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning. DROP-IN FÖR SKELETT- OCH LUNGUNDERSÖKNINGAR Du kan komma när det passar dig på våra drop-in-tider för lung- och skelettundersökningar. Drop-in gäller i tre veckor från det datum din läkare skickat remissen till röntgen. Därefter skickas remissen tillbaka. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen. Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut. Patienter som har bokat tid går också före. Drop-in-tider Röntgen Värnamo sjukhus: Måndag-fredag 7:30-12:00. Har du frågor om drop-in, ring tidsbeställningen 010-244 76 00.

Informationen uppdaterades 17:02 - 19 nov, 2020

Logga - Kry