Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning Henån, Henån

Om Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning Henån, Henån

Här sker både planerad vård och akuta insatser som kan begränsas till insatser inom normal dagtid. Verksamheten är bemannad med specialistläkare, psykolog, kurator, sjuksköterska,samt team sekreterare.De flesta kontakter sker vid enskilda patientbesök. Vid behov utförs hembesök.
Akuta insatser:
Sker i form av mottagningsbesök som man har möjlighet att boka genom ett ringa till mottagningen.
Vid behov kan akuta hembesök utföras.
Behandling/rehabilitering:
Behandling/rehabilitering sker mestadels individuellt i form av bl.a. psykoterapier, stödsamtal,gruppbehandling och psykofarmaka behandling. Orust ett brett utbud gällande terapeutiska behandlingar.Följande behandlingar kan erbjudas.Psykodynamiskterapi, KBT,DBT, ångets hantering, familje samtal,Case manager.

Södra Strandvägen 19b, 473 34, Henån - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 stängd helger