Nedre Nytorgsgatan 13, vån 5, Helsingborg

Helsingborgs Barnmorskemottagning

Vi på Helsingborgs Barnmorskemottagning bedriver ett utåtriktat arbete och lägger stor vikt vid det personliga bemötandet. Vi har hög tillgänglighet med flexibla öppettider med drop-in för det mest akuta.

På Helsingborgs Barnmorskemottagning arbetar kunniga barnmorskor. Vi har tillgång till gynekolog samt har sexolog och socionom knuten till mottagningen.

Helsingborgs Barnmorskemottagning erbjuder bland annat preventivmedelsrådgivning, graviditetstest, naturlig familjeplanering, akupunktur, abortrådgivning, klimakterierådgivning, gynekologisk hälsokontroll, Gardasil vaccination och provtagning för könssjukdomar för både kvinnor och män.

För dig som väntar barn erbjuder vi hälsovård under graviditeten med regelbundna besök samt uppföljning efter förlossningen. Om behov uppstår under graviditeten, har vi möjlighet att utföra extra ultraljud.

Föräldrarutbildning

Vi lägger stor vikt vid att både du och din partner ska känna er trygga under graviditeten, och ni är därför båda välkomna till vår föräldrautbildning som innehåller allt från psykoprofylax till amningsstöd.

För patienter/besökare med utländsk härkomst ger vi extra stöd och information vid behov med hjälp av tolk.

Välkommen till oss på Helsingborgs Barnmorskemottagning!

Informationen uppdaterades 10:40 - 5 aug, 2021

16 jan, 2016

Helsingborgs bästa barnmorskemottagning!

20 maj, 2014

Bästa barnmorskemottagningen i Helsingborg!

28 apr, 2014

Hörde på rekommendation att Helsingborgs Barnmorskemottagning är bra. Det stämmer verkligen! Alla är så snälla och välkomnande och väldigt flexibla när det gäller tidsbokning. Dom har mycket att erbjuda och gör det lilla extra hela tiden för patienterna. Som gravid erbjuder dom fler föräldraträffar än de flesta andra mottagningar som jag förstått. Min barnmorska jobbar dessutom även på förlossningen vilket var en stor fördel i omhändertagandet under min graviditet då jag hade mycket frågor och funderingar. Mycket proffsigt och hög med kvalitet! Att det dessutom finns BVC på samma ställe med lika fantastisk personal är ju oslagbart! Jag är så nöjd och glad för att det finns en mottagning som denna.

7 dec, 2013

Jag trodde inte att det fanns en sådan bra mottagning. Man känner sig så välkommen när man kommer dit, all personal är vänliga och varma och sätter mig som patient i centrum. Jag känner mig viktig och lyssnad på. Flera av personalen jobbar även på Kvinnokliniken på sjukhuset vilket känns tryggt. Kompetensen är mycket hög! Jag kommer aldrig gå någon annan stans. Ett ställe att rekommendera, verkligen.

31 aug, 2013

Har aldrig någonsin fått ett sådant förstklassigt bemötande på någon annan mottagning! Det finns en värme och ödmjukhet som jag knappt trodde fanns. Deras kunskaper och flexibilitet för patienten gör att man känner sig trygg och väl omhändertagen. Kan aldrig tänka mig att gå någon annan stans och rekommenderar alla att komma dit! Tack!!!

Fråga ställd 11:29 - 15 aug, 2018

Hej, jag vill ta ut min hormonspiral efter att ha haft de i 3år. Och jag undrar om det är något ni erbjuder och hur mycket det kostar att göra?

Helsingborgs Barnmorskemottagning svarar:

Hej! det kostar ingenting att ta ut sin spiral. Önskar du boka tid får du gärna höra av dig till oss på Tel nr: 042-129183 Varmt välkommen

Drop-in-tider

Akuta