Järnvägsgatan 10A, Våning 4, Helsingborg

Hälsokontroll

Pris efter konsultation

KBT-terapi

Fysioterapi

Hos Privatläkarna Hälsoval på Knutpunkten låter vi dig som patient stå i centrum. Vår personal tar hand om dig oavsett om du är lite krasslig eller lider av en svårare åkomma.

Vår klinik ligger i hjärtat av Helsingborg på Järnvägsgatan 10 A.

För dig som är i behov av primärvård är vårt mål att du ska bli färdigbehandlad på plats. Om du däremot behöver sjukhusvård ser vi efter dina behov och ser till att du hamnar på rätt plats.

Vi har ett brett utbud av vårdtjänster

Hos Privatläkarna Hälsoval på Knutpunkten erbjuder vi olika typer av primärvård på uppdrag av Region Skåne, bland annat:

• Läkarmottagning
  • Vaccinationer
  • KBT-terapi
  • Dietist

Vi erbjuder även:

• medicinska intyg för företag och privatpersoner
  • estetisk hudvård
  • hälsokontroll

Det ska vara enkelt att få bra vård - Välkommen till Privatläkarna Hälsoval på Knutpunkten!

Informationen uppdaterades 12:17 - 21 jan, 2024

Jeanette

Claudia

Masooda

24 mar, 2023

Fruktansvärt nonchalant behandling av min svårt sjuka förälder. Svåra att få tag på, gör inte det de sagt att de ska göra, skriver fel remiss o.s.v.

1 feb, 2023

är man pensionär kan man vänta och inte ha så brått

10 jun, 2022

Att som patient behöva vänta nästan två månader får att få resultat från 24 tim ekg/hjärtröntegen är under all kritik. Som patient vill man ha svar så snabbt som möjligt oavsett resultat, att läkaren bedömer resultatet som bra hjälper inte.....patienten måste få veta. När medicinering ändras är en uppföljning nödvändig och som patient ska man inte själv behöva ta initiativet till detta efter två månaders väntan.......!!! Läkaren har patientens liv i sin hand och då hjälper inte ursäkter, systemfel får inte drabba patienten. ,

16 feb, 2022

Mycket sämre än för 2 år sedan,

14 feb, 2022

dom kan ej ta blod prov på stack fel, dom ljög om , ej kunde sticka rätt, hon bad ej om förlåt dom gorde . många klagar på dom jämt, hör ofta det nu. ,ingen skam i kroppen, fasla personer dom ,otrevliga personal.

Fråga ställd 06:11 - 7 jun, 2019

Har högt blodtryck å håller på att hitta en medicin som fungerar, tycker det börjar bli jobbigt att ha kontakt med Sjöcrona, svårt med tider. Har ni någon läkare som är bra på det å där det går att ha kontinuerligt kontakt å inte behöva byta läkare hela tiden.

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi är en vårdcentral med god kontinuitet på både läkare och sjuksköterskor. Du är välkommen att lista dig hos oss. Gå in via Mina vårdkontakter alternativt kom hit och fyll i en listningsblankett. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 12:26 - 20 maj, 2019

Jag har nog fått en vaxpropp i ett öra. Jag behandlar med revaxör men det brukar ändå behövas spolning. Går det bra att komma på en drop in tid eller måste jag boka en tid?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Ring 042-187000 för tidbokning till sjuksköterska så kan vi hjälpa dig med spolning. Vänligen, Privatläkarna

Fråga ställd 13:12 - 12 apr, 2019

Jag har haft besvär med ögonen en längre tid och får nu återkommande sår på hornhinnan. Droppar med ögondroppar men inget hjälper.

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi kan tyvärr inte ge rådgivning här. Ska du kunna boka in dig till ögonläkare så behövs remiss. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 07:50 - 3 apr, 2019

Hej, jag opererade mina ögon för grå starr 2014 hos er, Nu har jag fått nåt konstigt på mitt högra öga,ser ut som vattendroppar i ögot som rör sig fram o tillbaka.Har haft det sen i lördags den 30/3 2019.I går kväll kom det dessutom en ljusbåge som liksom rör sig uppifrån och ner.Vad har hänt ?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi kan tyvärr inte svara på medicinska frågor via detta forum. Var vänlig och kontakta din vårdcentral för akut bedömning och ev remiss till ögonläkare. Med vänlig hälsning Privatläkarna

Fråga ställd 09:49 - 27 mar, 2019

På tel.187000 finns inget knappval om att förnya recept. Hur gör man?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Jo det finns knappval för recept men man får först trycka knappvalet för om det gäller ögon, hud eller vårdcentral. Unders respektive enhet kommer sedan knappval för ombokning, rådgivning, recept mm. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Du ska förboka provtagningen genom att logga in på 1177.se eller genom att ringa till oss.
Tidsbeställda provtagningar:

Hudmottagningen