Capio Citykliniken Helsingborg Söder

Södergatan 11 A-D, Helsingborg - Visa på karta

• Lördag - Söndag 11:00 - 16:00 Helgjour, adress; Södra Vallgatan 5
Logo Capio Citykliniken Helsingborg Söder

Helsingborg

Din hälsa i goda händer!

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne och vår ambition är att erbjuda dig vård av hög kvalitet med bästa tänkbara tillgänglighet, service och bemötande när du besöker vår vårdcentral.

Vad erbjuder vi på Capio Citykliniken

Hos oss är allt samlat under ett tak; vårdcentral, barnavårdcentral, diabetesmottagning, distriktssköterskor, astma-KOL, familjecentral, sjukgymnaster, arbetsterapeut, specialistmottagning m.m. All kompetens på ett ställe – för hela familjen.

Här kan du läsa mer om delar av vårt vårdutbud:

Arbetsterapeut
Astma-KOL-mottagning
Diabetesmottagning Familjeläkare
Fysioterapimottagning
Hälsokontroller
Friskintyg
Kurator/KBT-terapeut
Vaccinationsmottagning

För mer information besök vår hemsida, http://www.capiovardcentral.se/Skane/Helsingborg_soder/start/

Lista dig hos oss

Om du är folkbokförd i Skåne är du varmt välkommen att lista dig hos oss.

Varmt välkommen till oss på Capio Citykliniken Helsingborg Söder!

Lista dig hos Capio Citykliniken Helsingborg Söder

Karta - Södergatan 11 A-D, Helsingborg

• Fråga ställd 07:16 24 apr 2017

Akuttid till VC capio söder Helsingborg
    Vilken tid gäller då?

Hej Sabina
    Tack för din fråga:)
    Vi på Capio Citykliniken Söder Helsingborg har akuttider varje dag. Det bästa är att ringa till mottagningen direkt klockan 08.00, där blir du triagerad av en sjuksköterska och därefter inbokad på antingen läkartid eller till en lättakutsköterska, beroende på vad det gäller. Våra akuttider är tidsbestämda så man behöver inte komma till någon öppen mottagning där man får sitta och vänta. Hoppas du fått svar på din fråga.
    Bästa hälsningar
    Eva Stanley / Vice verksamhetschef

• Fråga ställd 16:29 03 okt 2016

behöver jag beställa tid för provtagning? jag har fått provtagningspapper av doktorn. Dom hade sjukdom på Capio i Landskrona där min gynekolog finns och jag bor i Helsingborg.

Hej !
    Man behöver inte beställa tid för provtagning . Öppen provtagning mån- fre kl 8-11. Väntrum 3 på plan 3 Södergatan 11 A

Med vänlig hälsning
    Camilla Lorentzon

• Fråga ställd 09:51 27 maj 2014

telefontid för att få en akut tid?

Hej
    Är det helt akut ring 112
    Gäller det akuttid under dagen till VC, se svar nedan:
    Jag kan inte svara på frågan då jag inte vet till vilken VC den är ställd eller till vilken stad, vi har 75 VC i hela landet.
    Gå gärna in på www.capio.se och sök upp aktuell VC i den stad det gäller och ring tel. nr. till växeln.
    MVH

• Fråga ställd 09:33 23 okt 2013