Södergatan 22, Helsingborg

Synsam Helsingborg Söder

Välkommen till oss på Synsam Helsingborg Söder!

Vi finns på Södergatan 22 i Helsingborg och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Helsingborg Söder hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina förutsättningar. Alla är välkomna, både unga och gamla!

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Helsingborg Söder

Vi på Synsam har ett stort utbud av glasögonbågar från många välkända märken och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Är du osäker på vad du ska välja kan våra rådgivare guida dig. Vi kan också erbjuda dig att hyra dina glasögon, tack vare vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Naturligtvis har vi också solglasögon, linsvätska och andra tillbehör.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Helsingborg Söder!

Informationen uppdaterades 11:13 - 29 sep, 2022

9 jan, 2023

Jag tycker väldigt bra om personalen på Synsam Södergatan.Har haft en del problem vid byte av styrka men alltid blivit hjälpt på bästa sätt. Både bågar och glas håller hög kvalitet. Fullt nöjd!

1 sep, 2022

Det är en absolut red flag på denna butik. Dåligt kvalitet på glasen i glasögonen. Riktigt uselt bemötande av personal och butikschef. Tänk inte ens tanken att köpa något därifrån. Det rekommenderas inte.