Vårdcentralen Råå

Vårdcentralen Råå

, Helsingborg

Kielergatan 23, Råå, 25270 Helsingborg

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. All vår personal är utbildad i HBTQ-frågor. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 15:18 - 28 dec, 2023

17 apr, 2023

Kom in med ganska akut behov av vård. Det var under lunchtid och de hade ingen tillgänglig personal. Trots detta försökte de hitta en lösning. En kort stund senare fick jag komma in och blev mycket väl omhändertagen. Visade sig att det var en sjuksköterska som var på väg hem. Stort tack för den hjälp jag fick och ett extra stort tack till den sköterska som, trots att hon egentligen inte längre arbetade, tog hand om mig på ett fantastiskt sätt.

16 aug, 2022

Idag 16/8 så fick jag en besökstid hos en läkare till kl.11.00. 11.35 så gav jag upp och fick en återbetalning. Jag har förståelse om att det är människor som söker vård och att det därför kan "dra ut på tiden". Däremot så upplever jag en nonchalans då man inte informerar patienten om dröjsmålet. Råå Vårdcentral får tummen ner av mig denna gången. Förhoppningsvis så får jag en återkoppling. mvh. Bo

21 feb, 2022

VARNING! Har ni någon sjukdom på alvar undvik dessa läkare. Jag fått en känsla att de vägrar hjälpa och drar bara tid tills du ska byta till en annan läkare. Djursjukhuset har bättre bemötande än dessa..

6 dec, 2021

bra läkare nöjd å stor eloge till blodprov tagningen kompetenta å mkt trevliga tack för idag

2 jan, 2020

Ett katastrofalt snäsigt bemötande i receptionen. Kom in akut och sökte efter skrivplattan där jag skulle beskriva mitt ärende. Kl. var 13.30. Blev på ett ytterst otrevligt sätt upplyst om att akuttiden var på förmiddagen. Detta står inte att läsa någonstans när man kommer in. Upplysningen levererades istället på ett sätt som gjorde att det kändes som om jag förflyttats till DDR på 80-talet. Trots allt kom jag in till en mycket trevlig, högst kompetent och vänlig läkare, där funkade allt som det skulle. Så snälla, visa och lär receptionisten vad som står på er hemsidan: Är du akut sjuk... är du VÄLKOMMEN....

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Råå har fått i Nationella Patientenkäten.

Provtagning

Dietistverksamhet, Arbetsterapi, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Kardiologi, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Primärvårdsrehabilitering, Verksamhet för unga vuxna med psykisk ohälsa