Kullagatan 52, Helsingborg

Tandutdragning

Pris efter konsultation

Akuttandläkare

Jourtandläkare

Välkommen till Abbas Dental!

Vår mottagning ligger i helt nyrenoverade lokaler i centrala Helsingborg, bara några minuters promenad från centralstationen. Sedan 1996 erbjuder vi högkvalitativ tandvård i en lugn och stressfri miljö till förmånliga priser. Vi har generösa öppettider, kl 10-22 varje dag, och kan erbjuda tider med kort varsel.

Förutom svenska talar vi även danska, arabiska, franska och engelska på mottagningen.

Akuttider varje dag!

Hos Abbas Dental kan vi hjälpa dig som har akuta tandvårdsbesvär och vi kan erbjuda dig en tid redan samma dag. Hos oss kostar akuttandvården lika mycket som vanliga patienttaxan och inga kvälls- eller jouravgifter tillkommer.

Vi hjälper asylsökande patienter (giltigt LAMA-kort) med akut tandvärk när Folktandvården är stängd. Besöksavgift 50 kr.

Allmänt tandvårdsbidrag

Från och med 24 års ålder och till och med det år du fyller 29 är bidraget 600 kronor per år. När du fyller 30 år och till och med det år du fyller 64 år är bidraget 300 kronor per år.

Alla ska ha råd med bra tandvård - kom till Abbas Dental!

Informationen uppdaterades 09:56 - 6 okt, 2022

Hussein Abbas

30 jan, 2024

Tusen tack Abbas för att du fick mig att kunna äta och le igen.Bästa tandläkaren!Älskar hur noga han är,samt är mån om sina patienter. Tack för allt mycket trevlig personal

20 feb, 2023

Så tacksam för snabb hjälp med en tand som smärtade efter en fraktur. Professionella och trevliga. Så tacksam att jag fick hjälp snabbt

3 okt, 2022

Jag är verkligen supernöjd, jag sökte akut och fick tid snabbt, hade en inflammation i en tand och fick bra behandling, jag var tvungen att göra en rotfyllning som jag också är väldigt nöjd med, jag känner att jag blev väldigt trevligt bemött och fick allt förklarat för mig på ett tydligt och bra sätt.

3 okt, 2022

Abbas är underbar o bästa tandläkaren ja haft i hela mitt liv .

7 sep, 2022

Fråga ställd 19:06 - 11 feb, 2020

Hej! Jag har en tand som lagats provisoriskt för 3-4 år sedan och har inte känt något i den och därför inte gjort något vid den. Har tandläkarskräck men det har blivit bättre senaste året. Misstänker nu att jag fått en infektion i den och det känns nästan nere i käken pga det. Har tagit paracetamol men känns som det blir en sömnlös natt om jag ej gör något. Jag undrar bara om det är möjligt att betala när jag får lön eller måste jag göra det ikväll om du skulle ha en tid åt mig?

Ring 0765656594

Fråga ställd 18:21 - 31 jan, 2020

Har fruktansvärt ont i en tand (infektion och äter penicillin).Har ni någon tid ikväll?Kan man dra ut en tand trots infektion?

Ring 0765656594

Fråga ställd 17:33 - 22 dec, 2019

Hej. Min svärfar har knäckt av sig sin framtand. Han är i akut hjälp. Har ni tid ikväll eller undermorgondagen??

ring 0765656594 så bokar vi en tid

Fråga ställd 11:53 - 21 nov, 2019

Hej Är ni anslutna till det statliga tandvårdsstödet ?

Ja, det är vi.

Fråga ställd 17:33 - 19 aug, 2019

Hej Vad ligger ca pris på att dra ut en kindtand med stort hål i? Sandra

ring oss 0765656594

Måndag - Söndag:08:00 - 20:00