Privatläkarna Hudmottagning

Järnvägsgatan 10A, 4 trappor, Helsingborg - Visa på karta

Logo Privatläkarna Hudmottagning

Helsingborg

Välkommen till oss vid hudbesvär!

Hos Privatläkarna Hudmottagning i Helsingborg utreder och behandlar vi olika hudsjukdomar. Vi erbjuder såväl medicinska som estetiska bedömningar och behandlingar, och till oss är alla patienter välkomna - ingen remiss krävs!

Sedan hösten 2014 har vi byggt upp en personlig hudmottagning och vi arbetar tillsammans med vårdcentralen Privatläkarna på Knutpunkten. Vår ambition är att erbjuda dig ett gott bemötande, hög tillgänglighet och engagerat omhändertagande av hög medicinsk kvalitet.

Medicinska behandlingar

För dig som behöver hjälp med behandling av hudsjukdomar har vi bred expertis. Vi behandlar bland annat akne, rosacea, psoriasis, vårtor och eksem, men även solskador och ärr. Vi undersöker också hudutslag och bedömer födelsemärken.

De medicinska behandlingarna finansieras via Region Skåne och du betalar vanlig patientavgift.

Estetiska behandlingar

Vi har ett brett utbud och lång erfarenhet av estetiska behandlingar, och erbjuder bland annat:

• Hårborttagning med IPL
  • Hudföryngring med IPL och Thermage
  • Borttagning av pigmentförändringar och ytliga kärl i ansiktet
  • Sprutbehandling av ytliga kärl på ben
  • Laserbehandling
  • Fettfrysning
  • Rynkbehandling med Restylane (filler)
  • Kemisk peeling
  • Ansiktsbehandlingar
  • Färgning av fransar och bryn

Välkommen att boka tid hos oss på Privatläkarna Hudmottagning!

Informationen uppdaterades 23 februari 2018 av Vården.se

Auktoriserad Hudterapeut

Karta - Järnvägsgatan 10A, 4 trappor, Helsingborg

• Fråga ställd 12:31 16 sep 2018

Hej
    Jag undrar tar ni bort födelsemärke på ansiktet? annars vart ska man vända sig?

Hej!
    Vi tar bort märken men det är inte alla som går under ersättningen från Regionen utan man får betala själv. Boka in en tid för bedömning till en våra hudläkare på Privatläkarna genom att ringa 042-187000 kl 8-11. Detta besök kostar 300 kronor.

Med vänliga hälsningar,

• Fråga ställd 13:08 10 sep 2018

Hej! Jag har länge funderat på två saker. För det första har jag kärl/nät på benen,på några olika ställen, och undrar om ni kan ta bort dem? För det andra har jag många leverfläckar och skulle vilja ha dem kontrollerade. Det finns även ett par leverfläckar jag skulle vilja ta bort på kroppen och även 1-2 stycken i ansiktet som jag gärna vill ta bort. Gör ni det på er mottagning? Jag undrar även kostnad på båda punkterna. Tacksam för svar. Vänligen från Lina

Hej Lina!

Du kan på vår telefon 042-187000 (kl 8-11) ringa och boka tid för kontroll hos hudläkare av dina ”fläckar”. Vissa förändringar som kräver operation går under högkostnadsskyddet men är de av mer kosmetisk karaktär så får man betala för det själv. När det gäller dina kärl så har vi lite olika behandlingar för att ta bort dem. Oavsett så råder jag dig att ringa och boka tid till vår hudläkare och be om att få den som är mer inriktad på estetisk (Dr Mohammad Osman), ett sådant besök kostar 300 kronor och är alltså en kontroll av förändringarna.

Med vänlig hälsning,

• Fråga ställd 10:23 17 apr 2018

Hej jag vill gärna fråga på en sak jag har sol skadad i min sasik,,,,,,hur myvket kostar

Hej!
    Det finns olika saker att göra vid solskadad hud och därför ber vi dig kontakta oss via telefon på 042-187000 för att boka in en tid för konsultation till läkare.
    Med vänliga hälsningar,

Privatläkarna i Helsingborg

• Fråga ställd 15:58 26 mar 2018

Sheren Al Masry heter jag.
    Jag vill gärna fråga om fettfryssning.
    Är den samma som coolscultpning?
    Vad koster den för min mage ?
    Jag väger 63kilo och jag är ungefär 157cm.
    Mage är ungefär 90cm eller mindre.
    Jag vill gärna få lite information om detta!
    Jag bor inte i Helsingborg.
    Mvh
    Sheren

Hej Sheren
    Tack för ditt mail. Vi använder en Monolith Quatro,den senaste tekniken inom fettfrysning, vi kan t ex frysa fyra område samtidigt. Vi rekommenderar alltid att komma på en konsultation inför en behandling för att få korrekt information samt för att se om det är lämpligt att utföra behandlingen på dig. Pris för behandlingen är från 3950 kr.
    Du kan boka kostandsfri konsultation via vår hemsida eller ringa 0708-740065. Det går fint att lämna meddelande så ringer vi dig.
    Vänligen
    Leg Sjuksköt

• Fråga ställd 16:46 21 mar 2018

Hej.
    Min 16 åriga dotter har problem med Acne i ansiktet.
    Vilka priser gäller för att få hjälp?

Privatläkarna Hudmottagning svarar:

Hej. Först måste man gå till sin vanliga husläkare och få hjälp. Hjälper inte de behandlingarna så kan du ringa till oss. Eftersom du är 16 år så kostar det inget hos oss.
    MVH Ann-Kristin