Haparanda hälsocentral

Haparanda hälsocentral

, Haparanda

Lasarettsgatan 34, 953 31 Haparanda, 95322

Vi gör vårt bästa för att du ska bli nöjd och få så god service och vård som möjligt av vår kunniga personal. Hälsocentralen har personal med bred kompetens och erfarenhet inom olika områden vilket gör att vi kan ge dig ett professionellt omhändertagande och ett gott bemötande. Förutom distriktsläkare har vi sjuksköterskor med specialistkompetens bl.a. inom diabetes, astma/KOL, ambulans. Hos oss jobbar även fysioterapeuter, arbetsterapeut och fotvårdsspecialist. I vårt uppdrag ingår ambulansverksamhet. Vi har även röntgen-, laboratoriemottagning och ljusbehandling. På Familjecentralen finner du våra barnmorskor och BHV-sköterskor.Vi arbetar hela tiden med att bli bättre. En viktig del i kvalitetssäkringsarbetet är feedback från befolkningen. Kontakta gärna oss med dina synpunkter. Via www.Norrbotten.se, 1177 Vårdguidens e-tjänster eller via växeln 0922-251 00. Du kan även skicka mail till verksamhetschefen tomas.fjellvind@norrbotten.se
Me terveyskeskuksessa teemme parhaamme hyvän hoidon ja palvelun eteen. Henkilökunnan laaja-alainen osaaminen sekä pitkäaikainen kokemus hoitotyössä ovat pohja ammatilliselle kohtaamiselle ja hyvälle vastaanotolle. Terveyskeskuslääkärin lisäksi meillä työskentelee eri aloihin erikoistuneita sairaanhoitajia mm diabetes, astma/KOL, ensihoito. Meiltä löytyvät myös fysioterapia, toimintaterapia ja jalkahoito. Sairaankuljetus on yksi vastuualueistamme. Lisäksi terveyskeskuksesta löytyvät röntgen, näytteenotto ja valohoito, sekä perhekeskuksesta äitiys- ja lastenneuvola samoin ehkäisyneuvonta.Teemme pitkäkestoista kehitystyötä potilaiden ja perusterveydenhuollon hyväksi. Potilaspalaute on tärkeä osa laadunparannustyötämme. Ota tarvittaessa yhteyttä www.Norrbotten.se, 1177 Vårdguiden e-tjänster tai vaihteen 0922-251 00 kautta. Voit myös lähettää sähköpostia toiminnanjohtajalle tomas.fjellvind@norrbotten.se

Informationen uppdaterades 00:10 - 23 mar, 2024

Här kan du se omdömen som Haparanda hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Arbetsterapi, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Vårdcentral (BT), Barnhälsovård/BVC, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Läkarverksamhet, särskilt boende, Akutverksamhet med basåtagande i primärvård, Barnmorskemottagning, Radiologi, Medicinsk fotvård