Aleris ASIH/SPSV

Dalarövägen 6,HANDEN

Aleris ASIH/SPSV

Aleris ASIH och SPSV erbjuder avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) och specialiserad palliativ slutenvård (SPSV) för patienter 18 år eller äldre som är boende i norra och södra delen av länet.Vi arbetar i multiprofessionella team bestående av läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kurator, dietist och undersköterskor. Vården bedrivs dygnet runt årets alla dagar. Vården utformas i samråd med dig som patient och om du så önskar, dina närstående. Målsättningen är att stötta våra patienter till delaktighet och genom hög kompetens och tillgänglighet skapa trygghet och optimera patientens välbefinnande utifrån dennes unika behov. Våra enheter arbetar utifrån en metod som kallas personcentrerad vård och ett verktyg är att erbjuda patienterna att dokumentera i sin egna journal.Vi är en del av den sammanhållande vårdkedjan och arbetar aktivt med att skapa säkra övergångar mellan olika vårdenheter.

Informationen uppdaterades 17:21 - 17 feb, 2021