Rudans vårdcentral, Haninge

Haninge

Rudans Vårdcentral är en del av Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB. Hos oss arbetar läkare specialicerade i allmän medicin, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer. Vårdcentralen är öppen måndag-fredag kl.08:00-17:00.

Vi använder oss av telefonsystemet TeleQ. Det innebär att du kommer till en röstfunktion som ger dig olika val.Du uppger kontaktuppgifter och blir uppringd av sjuksköterska för att t ex boka tid. Tel: 08 606 40 50.

Du kan även använda dig e-tjänsten 1177 Vårdguiden.Där kan du nå oss för bokning, av- ombokning eller receptförnyelse.

När vårdcentralen är stängd kan du vända dig till Närakuten Handens Sjukhus 08-6061255. Öppen under vardagar och helger till kl.22:00. Vid akut sjukdom ring 112.

Vi har digital lättakut, drop-in mottagning till läkare/sjuksköterska,mån-fre kl.8:30-11:30.
Här tar vi emot lättare akuta besvär:Hosta-snuva-feber,Halsont,Urinvägsbesvär,Akuta ögonbesvär,Akuta öronbesvär,Akut allergi,Akut smärta rygg och Akut smärta i nacke-skuldra-axel.

Årlig influensavaccinering
Du som är 65 år och äldre,eller tillhör någon riskgrupp kan vaccinera dig utan kostnad under perioden 7 november 2017 - 28 februari 2018. Om du inte tillhör en riskgrupp så kostar din vaccination. Vi har drop-in torsdagar till och med 8/12, med start 9/11 kl.14:30-16:00. Därefter är det tidsbokning.

Lista dig hos Rudans vårdcentral, Haninge

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 08 - 606 40 50
Dalarövägen 6,Ingång via huvudentrén eller ingång G mot Nynäsvägen.,HANINGE - visa på karta
Drop-in

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

• 15:24 - 03 sep, 2017 skrev:

Läkare, Distriktsköterskor, Undersköterskor och Reception är alla både hjälpsamma och vänliga!
    Man blir alltid bemött med VÄRDIGHET!

• 08:10 - 30 nov, 2016 skrev:

Hälsningar från en mycket nöjd patient!!!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell

Har du som nyårslöfte att sluta röka?

Har du haft svårt att lyckas med ditt nyårslöfte? Du har fortfarande tre månader på dig! Nicotinells metoden 7 Keys to Quit kan hjälpa dig att bli rökfri en gång för alla.

Innehåll från Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka i höst? Trappa ner redan nu!

Med hjälp av Nicotinells nikotinläkemedel kan du trappa ner i lugn och ro under sommaren. Det underlättar inför att du ska sluta och ökar chansen att hålla din nya vana!

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell Mint 2mg tuggummi och Nicotinell Mint 1 mg sugtabletter med nikotin är receptfria läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Hälsoanalys via blodprov

Hälsoanalys via blodprov - Werlabs

Helhetsbild av sitt hälsotillstånd

Under det senaste året hade Linn ändrat sina träningsrutiner och sin kost. Via ett enkelt blodprov fick hon en helhetsbild av sitt nuvarande hälsotillstånd och hur förändringen påverkat kroppen.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.