Haninge barnmorskemottagning, BMM Stockholm Södra

Haninge barnmorskemottagning, BMM Stockholm Södra

, Haninge

Rudsjöterrassen 3,plan 9,Handen, 13640 Haninge

Välkommen till Haninge Barnmorskemottagning del av familjecentralen.
Vi har flyttat i nya lokaler på Rudsjöterrassen 3, Haninge.

Vi är en av Region Stockholms barnmorskemottagningar och erbjuder kostnadsfri mödrahälsovård, stöd under graviditet, preventivmedelsrådgivning, insättning av spiral och p-stav, provtagning för sexuellt överförbara infektioner samt gynekologisk cellprovtagning efter kallelse från Regionalt cancercentrum.

Du är välkommen till oss oavsett var du bor och vi garanterar dig en trygg vård av högsta kvalitet på vår trivsamma mottagning. Vi arbetar enligt nationellt framtagna riktlinjer. Med dessa som grund anpassar vi vården efter dina behov och önskemål.

Du kan enkelt boka tid hos oss via e-tjänsten -Boka tid direkt. Via appen Alltid öppet kan du boka ett fysiskt besök på mottagningen, boka ett videomöte eller chatta med en barnmorska. Du är även välkommen att kontakta oss via telefon.

Stanna hemma om du känner dig sjuk.

Läs mer information på vår webbplats.
Vänligen kontakta oss på vår telefontid vid behov av rådgivning eller bokning av p-stavs byte.

Informationen uppdaterades 12:32 - 28 feb, 2024

Läkarbesök
Besök hos hudläkare

21 jan, 2021

Ny adress visas inte speciellt på kallelsen. Borde ha stått OBS ny adress. Jag var pga detta 3 minuter sen och 150:- fattigare (taxi, eftersom bilen inte startade). Det fanns ingen som tog emot mig, väntade 20 minuter, sa till och fick veta att pga att jag var sen så fick jag komma in och lämna prov om det var någon annan som uteblev. Jag var 3 minuter sen! Är det bara er tid som kostar pengar? Alla som har med vården att göra vet att ni är nästan aldrig i tid. Alla gånger jag har lämnat cellprov förr så har man tagit en nummerlapp och väntat på sin tur. Ingen information och ingen handsprit!

9 nov, 2020

Partner tillåts inte följa med in. Tvingas till och med att lämna lokalen. Resultatet är en gravid kvinna som måste gå igenom hela processen ensam. Det är oacceptabelt.

Måndag - Tisdag:10:00 - 12:00

Drop-in-tider