Hammarby allé 83, Stockholm - Visa på karta

• Måndag enligt överenskommelse
  • Har du inte bokat en tid men vill komma till oss? Ring oss innan för att se så att vi är på kliniken!

Logo Forma Vita Hammarby Sjöstad

Hammarby Sjöstad, Stockholm

Välkommen till Forma Vita Hammarby Sjöstad!

På Hammarby allé i Hammarby Sjöstad erbjuder Forma Vita Sjöstaden estetiska hud- och injektionsbehandlingar med moderna och säkra behandlingstekniker.

Vårt behandlingsutbud

• Mesoterapi
  • Hårborttagning med diodlaser
  • Tatueringsblekning

Vi finns också på Södermalm

Forma Vita finns även på Maria Prästgårdsgata 29 på Södermalm. Här har vi ett ännu bredare behandlingsutbud och kan även erbjuda Venus Viva och skleroterapi. Läs mer om Forma Vita Södermalm!

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 22 mars 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Forma Vita Hammarby Sjöstad

Botox hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Hos Forma Vita Hammarby Sjöstad erbjuder vi injektioner med Botulinumtoxin A (Botox) som är ett muskelavslappnande medel som reducerar rynkor och fina linjer.

Vanliga behandlingsområden:

• Pannlinjer
  • Bekymmersrynkan
  • Kråksparkar vid ögonen
  • Sura mungipor
  • Rökrynkor

Botulinumtoxin kan också användas för att behandla personer med kronisk migrän, överdriven svettning och tandgnissel.

Så går en botoxbehandling till

Behandlingen innebär att Botulinumtoxin A injiceras med en tunn nål i områden som ska behandlas. Ämnet blockerar impulsen från nerven till ansiktsmusklerna så att huden slätas ut. Effekten märks redan efter några dagar och förstärks upp till flera veckor efter behandlingen.

Hur länge resultatet kvarstår är individuell och varierar mellan 3-9 månader. Vi rekommenderar två till tre behandlingar första året och därefter med kortare intervaller.

Välkommen att boka en tid hos Forma Vita Hammarby Sjöstad!

Fillers hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Hos Forma Vita Hammarby Sjöstad erbjuder vi fillersbehandlingar med produkter från de bästa leverantörerna på marknaden. Alla våra fillers innehåller hyaluronsyra som binder fukt från de djupaste hudlagren till det yttersta.

Detta kan fillers behandla

Med hjälp av olika sorters fillers kan man fylla ut, återfukta och öka volymen i olika områden av ansiktet. Det kan exempelvis vara för att:

• Förbättra rynkor och fina linjer
  • Öka läppvolym
  • Förstärka en kontur
  • Föryngra ansiktsformen
  • Åtgärda slapp hud och uttorkad hud

Resultatet av en fillersbehandling

Hyaluronsyran bryts naturligt ner av kroppen och effekten av en behandling varierar mellan 6-12 månader. Hur länge effekten håller i dig beror på behandlingsområdet och individuella skillnader såsom hudtyp och struktur samt ålder och livsstil.

Hör av dig till oss på Forma Vita Hammarby Sjöstad vid frågor eller om du vill boka en behandlingstid!

Belkyra hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Hos Forma Vita Hammarby Sjöstad erbjuder vi lipolys med Belkyra. Behandlingen innebär att man injicerar ett medel som löser upp fettceller vilket gör att mängden fettvävnad i det behandlade området minskar.

Belkyra utförs av vår läkare som har specialistutbildning i behandlingsmetoden.

Hur går Belkyra till?

Ämnet injiceras i underhudsfettet med en mycket tunn nål. Behandlingen tar cirka 15 minuter och man kan maximalt behandla ett område stort som två handflator per gång. Mellan 10-40% av fettet i området brukar försvinna på en behandling och det färdiga behandlingsresultatet kan ses först efter ca 6-8 veckor.

Sund kost och träning förbättrar resultatet och det är viktigt att komma ihåg att lipolys inte är en bantningsmetod utan en behandling för punktfetma.

Hur många behandlingar behövs?

Resultatet kan synas redan efter en enda behandling, men detta är individuellt då det beror på hur mycket fett det är i behandlingsområdet. Oftast krävs två behandlingsomgångar men även fler kan vara aktuellt vid större fettdepåer.

Välkommen att boka tid för konsultation hos Forma Vita Hammarby Sjöstad!

Trådlyft hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Hos Forma Vita Hammarby Sjöstad erbjuder vi våra kunder icke-kirurgiskt ansiktslyft med PLA- eller PDO-trådar. Trådlyft är en enkel, snabb och säker behandling som kan genomföras på flera områden på kroppen där huden är slapp. Vanliga behandlingsområden är:

• Ansikte
  • Ögonbryn
  • Mungipor
  • Käklinje
  • Hals
  • Armar
  • Bröst
  • Rumpa

Behandlingen utförs endast av specialistutbildad läkare Dr Calle Westerby.

Trådlyft med Silhouette Soft

Silhouette Soft är den enda produkten på skönhetsmarknaden som både ger en lyftande effekt och stimulerar kroppens naturliga kollagenproduktion i flera månader.

Vid Silhouette Soft används PLA-trådar som bryts ner av kroppen. Behandlingen tar ca 30-45 minuter och effekten sitter i upp till 18 månader.

Trådlyft med Regen-Lift

Regen-Lift är en metod där fler, tunnare PDO-trådar används. Ingreppet tar ca 30 minuter och PDO-trådarna löses upp av kroppen efter ca 6-9 månader.

Välkommen på en konsultation hos Forma Vita Hammarby Sjöstad!

Håravfall hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Forma Vita Hammarby Sjöstad erbjuder behandling mot håravfall med PRP-injektioner (även kallat ACP-injektioner). Behandlingen tar 30-40 minuter och kan hjälpa dig som har tunt hår. Behandlingen går också att kombinera med hyaluronbaserade fillers.

Så fungerar PRP-injektioner för behandling av håravfall

PRP är en naturlig metod för att bromsa håravfall och återaktivera tillväxten av hår. Behandlingen innebär att patienten injiceras med sin egen blodplasma som frisätter tillväxtfaktorer, ökar blodtillförseln och spridningen av hårsäcksceller. Det ger en hårförnyelse samt starkare, tätare och finare hår.

Hur många behandlingar som behövs är individuellt och beror på graden av håravfall. Innan en PRP-behandling gör vi alltid en konsultation för att kunna göra en bedömning och skräddarsy en behandlingsplan efter dina behov.

Hör av dig till oss på Forma Vita Hammarby Sjöstad för att boka en tid!

Ansiktsbehandling hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Hos Forma Vita Hammarby Sjöstad kan du få resultatgivande ansiktsbehandlingar samt kemiska peelingar. I alla våra ansiktsbehandlingar erbjuder vi professionella tips och råd där vi har ett urval av produkter med medicinsk effekt att välja bland.

Vårt utbud av ansiktsbehandlingar:

• Ansiktsbehandling Quick
  • Ansiktsbehandling Lyx
  • Ansiktsbehandling Man
  • Ansiktsbehandling Fire and Ice
  • Portömning

Välkommen att boka en skön ansiktsbehandling hos Forma Vita Sjöstaden!

Microneedling med Dermapen/Dermicapen hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Vad kan behandlas med Dermapen/Dermicapen? Forma Vita Hammarby Sjöstad kan erbjuda microneedling med DermaPen/Dermicapen. DermaPen/Dermic...

Vad kan behandlas med Dermapen/Dermicapen?

Forma Vita Hammarby Sjöstad kan erbjuda microneedling med DermaPen/Dermicapen. DermaPen/Dermicapen kan användas för:

• Hudföryngring/Huduppstramning
  • Fina linjer och rynkor
  • Stora porer
  • Ärr (acneärr, kirurgiska ärr och brännskador)
  • Hudbristningar
  • Pigmentering
  • Aktivering av vilande hårsäckar

Vad innebär en behandling med Dermapen/Dermicapen?

Dermapen/Dermicapen är en avancerad mikronålningsteknik som innebär att tolv sterila nålar gör vertikala hål i huden. När pennan flyttas över hudytan stimulerar den till nyproduktion av naturligt kollagen samtidigt som fina mikrokanaler skapas i huden. Kanalerna ökar hudens upptagningsförmåga av näringsämnen och fukt. Därför finns det möjlighet att under behandlingen slussa ner aktiva näringsämnen och hyaluronsyra i kanalerna vilket ger en fuktboost.

Till skillnad från traditionella microneedlingrollers orsakar DermaPen/Dermicapen mindre trauma i huden och minimal skada, vilket gör att smärta och obehag minskar.

Välkommen på en behandling hos Forma Vita Hammarby Sjöstad!

Läppförstoring hos Forma Vita Hammarby Sjöstad i Stockholm

Forma Vita Hammarby Sjöstad erbjuder läppförstoring med hjälp av fillers för att öka volym eller skapa en tydligare läppkontur. Vi kan även hjälpa dig som behöver återfukta torra läppar.

Hur går behandlingen till?

Vid ditt besök får du träffa vår kunniga personal där ni tillsammans går igenom dina önskemål. När ni kommit fram till vilken behandling som passar dig bäst injiceras fillern med en tunn nål under huden. Själva injektionerna tar bara några minuter och bedövningssalva kan användas lokalt på området som ska behandlas.

Behandlingen behöver upprepas för att bibehålla resultatet

Hur länge effekten av behandlingen håller i sig är individuellt och för att bibehålla resultatet kan behandlingen behöva upprepas var tredje till var sjätte månad. Fillern som injiceras innehåller hyaluronsyra, ett ämne som finns naturligt i kroppen, och det bryts ner och försvinner med tiden.

Välkommen att boka en tid hos Forma Vita Hammarby Sjöstad!

Carl Westerby

Karta - Hammarby allé 83, Stockholm

• 08:25 - 31 aug, 2018

• Fråga ställd 12:08 22 sep 2018

Hej,

Jag är intresserad av att fylla mina läppar. Vad har ni att erbjuda / pris?

Tack på förhand!
    Mvh
    Maja Lindfors

Forma Vita Hammarby Sjöstad svarar:

Hej vi gör såklart läppar och pris från 2890kr för en halv ml. En ml 3990kr. Vad du behöver är svårt att säga utan konsultation.
    Med vänlig hälsning,
    Dr Calle

• Fråga ställd 09:28 02 apr 2018

Hej! Jag undrar om ni kan skära bort en stor vårta?

Forma Vita Hammarby Sjöstad svarar:

Hej