Minnesmottagningen Halmstad, Halmstad

Halmstad

Välkommen till Minnesmottagningen Halmstad

Vi är en specialistmottagning som erbjuder diagnostik, behandling och viss tids uppföljning för dig, oavsett ålder, som drabbats av misstänkt demensutveckling.

Vi har en mottagning i Halmstad respektive Varberg.

Vi samarbetar med närsjukvården och kommunens olika enheter. Vid misstanke om en demensutveckling vill vi att du i första hand vänder dig till närsjukvården för en första bedömning. Bedömer närsjukvården att en specialistutredning behövs kan de, i samråd med dig, skicka en remiss till oss på Minnesmottagningen.

Du kan även lämna en egenremiss direkt till mottagningen, vi tar då ställning till om du är i behov av specialistutredning.

Du kan alltid kontakta oss via nätet. Logga in på www.1177.se för att kontakta mottagningen, förnya recept, få svar på frågor, avboka ditt besök, egenremiss med mera

Efter utredning och viss tids uppföljning övertar som regel närsjukvården ansvaret för din eventuella fortsatta uppföljning.

Telefon 035 - 13 17 85 Växelnummer035 - 13 10 00
Ingång 2, Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Allmänpsykiatri, vuxna, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Fogdegatan, kör förbi infarten till Hallands sjukhus Halmstad och förbi parkeringshuset på höger sida, därefter första infarten till höger, ingång 2.
Buss 50 eller 51 från Centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

• Anna Bäcklund Kiropraktik Kan verkligen rekommendera Anna, hon är proffsig, duktig och lyhörd och har hjälpt mig varje gång jag har varit där. - Lisa Arnell
    • Anna Bäcklund Kiropraktik Jag är så nöjd efter vart hos Anna. Hon hjälpte mig kunna röra mig igen! Min svanskota blev läkt. Så tacksam! Proffsig och bra - Celie
    • BVC Forum Nacka Om man ikke kan komme på et besøk så burde man kanskje ha mulighet til å avbooke et besøk utenfor telefontid? Hvis dette er mulig burde de... - Rønnaug vinje
    • Citymottagningen hälsocentral Trevlig personal, bra bemötande. Det sitter sällan fast. - Peter Lundholm
    • Närhälsan Lerum vårdcentral Värdelöst telefon system och ingen upp följning går inte få kontakt med någon även om det gäller någon lätt information - M k