Vårdcentralen Getinge

Vårdcentralen Getinge

, Getinge

Doktorsgatan 4, 30575 Getinge

Vårdcentralen i Harplinge har stängt 27/12-5/1.

Välkommen till Vårdcentralen Getinge/Harplinge! Vi arbetar för att Du ska få närhet till vård och hälsa! Vi erbjuder besök hos läkare, distriktssköterska, barnavårdscentral, arbetsterapeut och sjukgymnast på mottagning i både Getinge och Harplinge. Vi erbjuder också mottagning för Dig med astma/KOL, rökavvänjning, resevaccination, diabetes och rådgivning kring livsstil, kost, motion, tobak- och alkoholvanor. Logga in på 1177.se för till exempel receptförnyelse. VÄLKOMMEN!
- På denna vårdcentral finns tillgång till följande legitimerade kompetenser: Arbetsterapeut Fysioterapeut Läkare Psykolog Sjukgymnast Sjuksköterska Här finns även undersköterska.

Informationen uppdaterades 14:37 - 20 mar, 2024

18 mar, 2024

De har tyvärr en fruktansvärt tråkig attityd på Getinge vårdcentral. Är relativt nyinflyttad och de få ggr jag eller någon i min familj behövt ha kontakt med vc är bemötandet under all kritik. Idag fick jag en utskällning för att jag skulle ta prover, trots att de har drop-in för provtagning. Frågan är om hen jag träffade bara var plump och ovillig att hjälpa, men om jag ska gissa så är hon både bitter och sur, och reagerar därför med att bli elak mot patienterna. Har träffat många fantastiska sjuksköterskor och undersköterskor genom åren, dock inte här!

30 jul, 2021

Trevligt bemötande vid tidsbokningen. Läkaren Christer A. var seriös och gjorde en noggrann undersökning. Ringde mig som utlovat dagen efter och meddelade provresultat. Han verkar också ha ställt rätt diagnos och förskrivit adekvat medicinering. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med Getinge vårdcentral.

27 apr, 2020

4 apr, 2018

Dålig kommunikation, allmänt rörigt och alt för stor personalomsättning vilket gör det svårt att få rätt hjälp och förståelse.

19 dec, 2016

Dålig administration, upplever att dem inte har någon större koll. Bra läkare, men det är det enda positiva.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Getinge har fått i Nationella Patientenkäten.

Tid bokas

Allmänmedicin, Vårdcentral (BT)