Barnavårdscentralen, Pålsboda vårdcentral

Om Barnavårdscentralen, Pålsboda vårdcentral

Barnavårdscentralen i Pålsboda med filial i Sköllersta.Här följer vi ditt barns utveckling och hälsa från nyföddhetstiden upp till sex års ålder. Vi utför vaccinationer, utvecklings- och hälsokontroller enligt barnhälsovårdsprogrammet.

Under barnets första levnadsår anordnas föräldrautbildning där vi tar upp ämnen som rör föräldraskap, barnets hälsa och utveckling.

Vid speciella hälsoproblem kan vi boka tid till en barnspecialist från barnkliniken som kommer till oss regelbundet.

Vi samarbetar med förskolan och samverkar vid behov kring enskilda barn för att stödja dem och deras föräldrar.

Vi har drop-in-mottagning för barnvägning, då kommer man utan att boka tid. Barnen som kommer till drop-in-mottagningen måste vara friska. Om ert barn har en infektion och ni vill kontrollera vikten, bokar vi en tid.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Texttelefon:
Norra Promenaden 5, Pålsboda - visa på karta