Mammografi Bröstcentrum Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

Mammografi Bröstcentrum Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

, Solna

Gävlegatan 55,NB1:03,SOLNA, 17176

Region Stockholm erbjuder regelbundet alla kvinnor mellan 40-74 år hälsoundersökning med mammografi. Avsikten med undersökningen är att upptäcka bröstcancer i ett tidigt stadium, eftersom en tidig diagnos bidrar till ett bra behandlingsresultat. Mer information om hälsokontroll med mammografi kan du få via 1177, www.1177.se eller på telefon 1177. Du kan av- och omboka på 1177.se.

Informationen uppdaterades 17:11 - 12 dec, 2023

20 feb, 2023

Senaste gången jag var där orkade inte sköterskan gå fram till mig i väntrummet utan ropade på mig från korridoren som om jag vore en hund. Han presenterade sig sedan med ryggen vänd mot mig så att det var omöjligt att höra vad han sa. Han talade i imperativ på ett mycket otrevligt sätt. Han insisterade på att fästa plåster på mina bröst efter punktionen och dröjde sig kvar i undersökningsrummet medan jag klädde på mig och läkaren lämnat rummet. Oerhört obehagligt! Vid två andra tillfällen har personal helt plötsligt kommit in i rummet då jag har varit avklädd och upptagetlampan lyst.

3 aug, 2021

Lätt att ändra min bokade tid, varmt och proffsigt bemötande, tydlig och bra information. Tack för att ni finns! ❤️

28 jun, 2021

Har försökt omboka en tid för mammografi på Mammografi Bröstcentrum Solna i två dagar. Onlinesystemet ligger nere (vet att det kan det vara så ibland). Telefonen är det omöjligt att komma fram på, telefonsvararen ber mig prova imorgon igen. Chatten tar inga ombokningar. Nu får jag väl betala 400 kr för uteblivet besök imorgon!

12 okt, 2020

Mycket svårt att få tala med en person. Ringer några minuter efter att telefonkön öppnar och då är kön full! Vården ska vara till för oss patienter, ändra tillgängligheten snarast.

Lunchstängt 12-13